En sån.........


....... Grande Finale det blev på sommaren 2019 !!!!
Oj, oj, oj säger jag bara..... 😄
Strålande sol, en makalös värme, grymma bilar, morrande V8or för att avslutas med Dansband all the way baby..... på en alldeles fantastisk plats vid Åsnens strand, Kärrasand...

Men vi börjar väl på morgonen...
Det var skönt att kunna ligga kvar även om jag vaknade lite tidigt, jag hoppas stökigheten i kroppen är över för denna gången nu.
Påbörjar ju ny hormonkarta imorrn så det ska väl bli bättre, alltid lite stök i slutet av en karta å början på en ny men så är det.
Det är inte värre än jag står ut....

En dusch å så vaxade jag benen men jag körde snabbversionen igår med vaxremsor.
Tar lite tid att smälta vax i vaxkassett, lite meckigare att lägga på å dra av, man ska ha god tid på sig även om resultatet blir bättre.
Fötterna gav jag en mindre helrenovering i tors morse, man hinner det när man vaknar kl 6 å börjar jobba kl 9.... 😖
Försöker sköta om dom även om jag slarvar rätt mycket, dom tar mycket stryk i jobbet.
Men skillnaden är enorm, man svävar nästan fram över golvet 😊

Vi åkte vid 10 tiden, gjorde en tabbe att köra runt Tingsryd dit vilket var sådär nästan 2 mil längre än via Rävemåla som vi körde på hemvägen men nu vet man det.
Lite kö in men det tog inte så länge innan vi parkerade osv.
Å käre John, så makalöst mycket bilar 😎
Tusentals bilar på flygrakan i Skuteryd, man vet inte riktigt var man ska börja men det är bara att börja gå.
Vissa bilmärken har sina platser som Corvette klubben osv men annars står dom ju blandade.

Å min kärlek till bilarna ligger på sent 40 tal-tidigt 50 tal....
När dom var mulliga å bulliga å  hade en själ, en själ som är lika djup som en svart skogstjärn i mörkaste Småland,  full av visdom å erfarenhet.
En ödmjukhet fyller mig inför dessa gamla bilar som ftf lever vidare trots att dom är 70 år gamla en del av dom å nån är ännu äldre.
En svag doft av avgaser som får det att bubbla i blod å kropp... 
När jag gick och orerade min poesi om dom gamla bilarna så sa sambon :
Du är juh f-n "hög" av avgaserna.... jag har ont i huve´t.... 😄

Enjoy your ride..... 💖


 💕💕💕

 En ombyggd Mercury, inga dörrhandtag, inga lås, ingenting...
Allt är fjärrstyrt.

Bandit från "Nu blåser vi snuten..." 
 Ajjemän, man kan spela rockabilly i en Folka oxå 😄
 Älskar Hot Rods å Pickisar 😎



 En Bel Air med attityd 😄
 Så grymt läcker trots att den är så "ny".
Riktigt intensiv guldlack, som en guldring, riktigt häftigt !!

Här snackar vi pondus......
Riktig, äkta patina......
Vilken råhet...... 
Vilken visdom den har.... 💕 
Vilken själ, lika djup som en skogstjärn i mörkaste Småland
Emmaboda 1989.....
vs Emmaboda 2019




Herrejävlar alltså.... TRETTI ÅR har gått mellan bilderna å jag är ftf där 😎
Kortare hår, betydligt rynkigare, x antal kilon tyngre men det är samma glädje med bilarna än 💘
Återsåg flera gamla bekanta, en del hejjade jag på andra inte....
Vissa sörjer man att vänskapen försvann men dom höll inte kontakt med mig heller å vissa gamla bekantskaper ska kanske just förbli gamla bekantskaper...
Jag såg mannen som tog kortet på mig -89, jag gick förbi honom med en meter när han satt i bilen men jag lät det bero.
Hittade brodern till en av mina bästa fb vänner, själv fick han va hemma på barndop 😄
Illa planerat av dom ansvariga att lägga det en SÅN dag 😉

Men vi drog oss hemåt vid 14 tiden, åt sen lunch i Rävemåla.
Väl hemma blev det vila å en liten powernap innan det var dags att fräscha upp oss å åka till Kärrasand för dans till bästa LK.
Helt galet en sån kväll det blev 💞
Dom levererade till max, grymt bra dansmusik även om jag inte är så särdeles förtjust i 70 tals delen dom har men så är det.
Det finns odödliga låtar från den eran men mycket ska begravas å förbli begravt....

Full snurr på dansgolvet, strax innan midnatt hade jag fått ihop 15 500 steg under dagen så totalt blev det väl en 17 000 steg igår  😊
Strax efter midnatt började dansgolvet spåra ur för mycket men det rättade till sig en stund senare..
Det var ju Partydans med LK, med det kommer partyfolk som stökar runt på dansgolvet bland oss som vill dansa.
En alldeles fantastisk plats vid Åsnens strand 💗




Mjaha, vad blev det då för outfit??!!
Jo, en "sailortop" jag köpte på bilträffen igår å så mina dansbyxor som sambon letade fram åt mig i en affär i Jelenia Gora i Polen.
Visste inte hur dom skulle funka på dansgolvet med den skyhöga benslitsen så jag hade ett par jeansshorts med mig i reserv.
Dom är rätt höga i livet å jag är inte så lång men jag vek upp dom 2 varv i midjan så gick det suveränt bra att dansa i dom.
Helt underbara att ha på sig så det gjorde han bra 😊


Men runt 00.30 drog vi oss hemåt....
Vätskebristen å den långa dagen började göra sig påmind så vi åkte hem.
Väl hemma fyllde jag ett ölglas med kallt vatten + 2 resorb å drog i mig innan jag la mig.
Likaså när jag vaknade imorse så gjorde jag om proceduren.
Tänkte inte på det när vi kom från Emmaboda igår, hade ju behövt tanka upp kroppen efter den enorma värmen som var där igår å jag känner av det lite än.
Tar förmodligen samma drink en gång till idag så är jag väl återställd.

Drog ur alla sängkläder imorse, startade tvättmaskinen, den 1a omgången hann torka innan jag hängde ut nästa.
Men då började det mullra rejält men det fick hänga så länge det gick, det var iaf halvtorrt innan jag tog in det å så kom regnet några minuter senare.
En 3e maskin är precis färdig så den ska hängas upp, kläderna alltså... 😄

Så mycket mer blir det inte idag utöver matlagning, jag unnar mig vila idag.
Men en sån sommarfinal det blev, 92 dagar sommar är över .
Idag har september trätt in å med det är det höst enl almanackan.
Men Må bra-kontot är sprängfyllt efter gårdagen så jag ser fram emot hösten å dess lugn 💖

Kolobrzeg sept -15 💗

HA EN SKÖN SÖNDAG !!!

Kommentarer

Populära inlägg