Tisdag.....





......... veckans mest onödiga dag är snart slut....
Har haft 2 riktigt långa dagar på jobbet så det är skönt att dom är över.
Jag körde ett rejs igår morse för att titta på belysning till lägenheten men Maxi hade absolut ingenting, det som fanns var alldeles för modäääänt för mig 😉

Men så grymt snygga lampor på City Gross å Jula.
Även Rusta har lite grann, där får man köpa fot å skärm separat å det är ännu bättre.
Jag har flera lampfötter? lampfotar?? som jag kan använda, att byta skärm är ett billigt sätt att förnya hemma, det gjorde jag mycket förr.
 Jula
 City Gross, en favorit hos både barnen å mig så risken är stor att den inhandlas 😄
Älskar den marina stilen, hela lägenheten genomsyras av New England style, The Hamptons mm.
Jag har fördelen att jag kan köpa, kolla om det passar, gör det inte det så lämnar man tillbaka det.
 Sååå snygg men ger för dåligt ljus för en sänglampa.
 Alltså........ visst ääääääär den läcker?? 😄
Rusta har en svandunsskärm å den måste jag bara ha 😄
Kommer passa ypperligt i sovrummet därhemma 😄
 Det blir nog denna till taket, har samma fäste som den som sitter där.
Bara att skruva loss å byta skärmen, slipper man byta hela armaturen vilket är synnerligen meckigt.
City Gross

Har varit på Jysk ikväll, körde som jag-vi alltid gjort å kommer till en tom lokal.
Va faan, dom har ju flyttat....... 😖
Fick googla då jag faktiskt glömt vart det var men hittade dit något sent då dom stänger kl 19.
Kollade på sängklädestillbehör som madrasskydd, stretchfrotté till sängbotten å en ny bäddmadrass till sonens säng.
Hade ju bara ca 20 minuter så jag fick fokusera på det jag var ute efter så jag hann inte kolla runt på annat.
Helt andra priser än IKEA vi kollade på i söndags.
IKEA är inte särskilt billigt längre på såna saker, möjligen inredningsdekoration men inte som dom varit förr upplever jag.

Kan tyckas onödigt att kosta på lägenheten när jag inte bor där permanent men en uppdatering av dylika saker är nödvändigt.
Jag har inte kostat på nåt sånt sen jag flyttade in så det är ingen otid.
Den älskade sonen lovade bistå sin mor med hjälp att köra den gamla fula fåtöljen som varit i min ägo i 26 år till ÅVC på lördag.

Sen vi flyttade in har den stått på barnens rum, det gjorde den i gamla lägenheten oxå.
Innan dess var det en soffgrupp som jag köpte -93, den följde med till huset med dåv maken.
Det är många gånger jag ammat i den fåtöljen, alla nätter när jag å lill-fisen (sonen) satt uppe å halvsov när han var sjuk, krupphostade å inte fick luft å det var han ofta 💗
När vi bytte till en hörnsoffa så fick den soffan flytta upp till klubbrummet på ridskolan där italienskan red.

Typiskt tidigt 90 tal, rätt svulstig i modellen men den väger typ ingenting, fattar inte riktigt vad den är gjord av men den är otymplig om än jätteskön att sitta i.
Nu vill jag ha en nättare fåtölj eller mer "klädd" stol i sovrummet.
Ska kolla Kupan på lördag till att börja med.
 
Jag kan köra med släp så men jag kan inte backa om jag  blir tvungen till det.
Å han har ju kort för tung lastbil med släp så det är nog ingen big deal för honom med ett litet släp 😄

Jag är rätt hängig ikväll, lill-loppan smittade mig nog i helgen.
Hon var superförkyld å riktigt dålig igår kväll när jag pratade med henne.
Sådär som man blir när inte luften ens räcker till för att prata utan man blir helt slut å hon hostade som en rostig skördetröska.
Hon var hemma idag men skulle nog jobba imorrn, åker ju till sin moster på tors,
Jag hoppas verkligen inte att jag åker dit utan kroppen orkar ta hand om det.
Ska bara se Kapten klänning å sen blir det sängen så hoppas jag jag är piggare imorrn....

HA EN BRA KVÄLL !!!


Kommentarer

Populära inlägg