Höstfeeling.....


Idag har jag varit ledig....
En helt perfekt dag att börja höststäda..
Sambon undrade vad det var för fel på att vara ledig när man är ledig men det måste göras å jag gillar inte att slösa bort en hel dag på ingenting.
Men jag hade en skön sovmorgon , inte alltid det lyckas när man är ledig men idag blev det så.
Nu tycker jag det är rätt "kul" att fixa i ordning, inte kul att städa, det är apjobbigt men att få plocka fram höstgrejerna å göra fint.

Men orken är begränsad, hade velat göra mer idag, dessutom var jag hos kiropraktorn igår eftermiddag, gick lite tidigare från jobbet.
Inte så våldsamt "hårt" denna gången, han lossade nacken å ländryggen på mig.
Dock somnade jag när jag kom hem en liten stund så igår blev inte mycket gjort.
Har tvättat nästan hälften av fönstren ut å invändigt, bytt gardiner å plockat fram höstdekorationerna.
Köket är klart vad det gäller det, sen får man ta det lite var dag.
Är ju ledig mån-tis så hoppas jag jag kan avsluta det dom dagarna å njuta av ett rent å fräscht hem.

Jag gillar fina servetter, det lyxar till den gråa vardagen.... 

 Den lilla höstflickan är köpt på Önska en gång i tiden....

Hösten är en färgstark årstid med alla brinnande färger i naturen å dekorationer.
Frisk, klar luft, lätt att andas ute...

Har ju jobbhelg i antågande men sonen ville ändå komma på besök med en kompis, dom ville ut å fiska.
Men idag visar väderprognosen att det ska bli regn hela helgen å då är det inte så jäkla kul att sitta ute på Torsjön i en båt å fiska.
Så det får väl bli en helg längre fram när prognosen visar bättre väder.
Men sen vet man aldrig ändå hur det blir......

Vi har grillat ikväll, lyxigt på en sketen onsdag.
Entrecoté, klyftpot, sallad å tzatsiki, rackarns gott får jag säga.
Resten av kvällen händer nog inte så mycket, jag ska se Sjuksystrarna på Fredenslund å sen får det bli sängen. 

HA EN BRA KVÄLL !!!



Kommentarer

Populära inlägg