Skördefesten.....





...... har dragit igång hemma på ön....
Invigningstalare var numera ölänningen Lill Lindfors., boende i grannbyn Löttorp 😄
Idag har det varit ett fantastiskt väder men tyvärr ska det bli riktigt skitväder.
Mycket regn imorrn kväll-natt men sen skulle det bli lite bättre.
Men Öland är Öland, (o)vädret tar gärna en omväg så vi hoppas på uppehåll iaf.
Det brukar vara ett alldeles fantastiskt höstväder så vi håller tummarna för det.
80% av allt är utomhus, som besökare kan man gå runt i 3-4 tim, gå hem å värma sig men som utställare kanske du står ute från 9-10 på förmiddagen till midnatt så skapligt väder är en fördel.

Det är en fantastisk folkfest men man ska utrusta sig med tålamod, bra kläder, reflexväst-bra reflexer å en ficklampa.
Oerhört mycket bilar ute på vägarna, man får ofta gå en bit i becksvart mörker å då måste man se å synas.
1a gången jag var nere i Eriksöre (5 km syd Färjestaden) så kom jag dit i skymningen å parkerade, no problems....
Men när jag skulle hem så skulle jag långt ut på en becksvart, jävla stubbåker, man ser inte ens handen i svarta mörkret å leta reda på bilen, jag fick tända displayen på mobilen för att lysa mig fram så sen dess har jag alltid ficklampa med mig  😄
Man gör bara det misstaget en gång.... 😉

På lör kväll blir det rock'n'roll all night long i Borgholm.
The Playtones spelar på fd Harrys ihop med den unge killen Emilio Walter.
Så nu har min Lindyhop klänning plockats fram, hur längesen som helst som jag hade den men den passade.
Men att leta reda på ett par strumpbyxor var inte det lättaste, hade det väl i april el nåt sist....
Men jag hittade både dom å hållainkärringfläskettrosorna som heller inte burits på hur längesen som helst å har packat ner dom.
Å så dansskorna förståss..... 😄
Det lär bli knökapackat med folk å folk kommer vara lika knökfulla så  man får se hur det blir med dansandet....

Lite plock blir det nog i lägenheten men jag ska inte jobba halvt ihjäl mig som jag gjort sista 2 helgerna.
Jag ska njuta av Skördefesten, av alla fina pumpor, marschaller å halmbalar.
All fantastiskt god mat som finns....
Alla fantastiska dekorationer, folk är makalösa till att hitta på roliga å uppfinningsrika dekorationer å framförallt är dom fina..

Har betalat räkningarna, det var "sådär" kul kan jag säga....
Den obetalda semestern släpar efter men nu är det det sista som drogs.
Fr o m nästa vecka så återgår livet till mer normalt, det har varit alldeels för högt tempo sista 2-3 veckorna men nu är man igenom det.
 
HA EN BRA KVÄLL !!!



 

 


Kommentarer

Populära inlägg