Då....

.... var det helg igen.....

Nu är det längesen det fanns några planer för en helg men iaf, det är ju fredag. Idag har det varit ett strålande väder, hög, klar å kall luft. Ett välbehövligt ombyte mot sista tidens ständiga blöta. Men med klar å hög luft kommer kylan, det gillar jag ICKE 😖 Det är få saker jag avskyr mer än att behöva skrapa rutorna, jag har dålig kraft i handlederna-axlarna, man bryter naglarna å helvetet (isen alltså..) lossnar iaf inte....

Nä, förra vintern var perfekt, bästa vintern ever alltså 😊 Det behöver inte bli kallare än runt +4-5 C, det är fullt tillräckligt. Ingen is, ingen halka, ingen jävla snö, helt perfekt !! 😄

Jag bad ju om remiss till en naprapat tidigare i höstas som var ansluten till Regionen å fick besked att den var skickad 30e sept å att han skulle höra av sig till mig. Det har gått rätt lång tid sen  30e sept å jag har inget hört så jag tröttnade å bokade in mig via webben å fick tid idag på förmiddagen. Inte faan hade han fått nån remiss....... 😖Men han skrev in mig, vi gick igenom varför jag var där osv å så fick jag lägga mig på britsen.

Det var den mest brutala massage jag fått....... Han var väldigt hårdhänt i mitt tycke, säger man att man har fibromyalgi så kan han börja lite mjukt att mjuka upp de stela, förvridna musklerna å inte gå loss som en asfaltsborr från början. Det var så smärtsamt att tårarna kom flera gånger men det gick ju ändå. Mja.... det var stela muskler å triggerpunkter som han sa men det sa jag innan..... Jag fick en tid nästa torsdag men jag drar mig för att gå dit men sen är hans remisspengar slut för i år så det blir inget förrän nästa år. Han har nog tyskt-Österrikiskt förnamn, efternamnet klingar åt franska hållet.

Jag har fortsatt min adventsstädning i något spretig stil, lite här å lite där men till nästa helg så har man knutit ihop allt. Hade gärna tvättat fönstren idag men det blir för mycket för min arm-axel, det ska ju ändå regna imorrn igen...

Pratade med min privata arbetsförmedlare idag men hon hade inget hört om min ev praktikplats. Men så sa hon nåt om meddelande via brev å då kommer det hem till Borgholm för af är så tröga att trots att jag sagt till dom flera, flera gånger att dom får mejla mig när det är nåt då jag inte bor där så skiter dom i det. Så det kanske ligger därhemma på måndag när jag kommer hem. Att dom skickar brev är en sak men dom kan oxå mejla mig när man bett om det för det är inget massutskick utan för just MIG å MITT ärende. F ö har jag varit arbetslös exakt 1 år idag....

Det har gått trögt med att planera helgens middagar men ikväll blir det  Pasta å köttfärssås. Ev Kålpudding imorrn, på sön blir det Rotsakspanna med bratwurst å senapscremé.

HA EN BRA KVÄLL !!

 


Kommentarer

Populära inlägg