November.......

....... är här....... 💗

Med sitt milda, softa dagsljus som är så vilsamt för hjärnan och för själen... 💗Inga stressande måsten, bara vilsamt för sinne och själ inför advent som exploderar i ljus och rött. Som dikten ovan säger:  Jorden går i vila tills det våras igen... Intet nytt sker under solen.... 💗

Igår tog vi en tur in till Växjö bara för att göra nåt aktivt. Han är ju sällan i stan eller dess utkant såsom Grand, Rusta el dyl. Högst blygsam shopping i form av en rejäl dörrkrans, 2 supersöta julmuggar åt oss, jag köpte Fars dags choklad å så tog vi en fika men en trivsam eftermiddag blev det. Litet avbrott än bara vara hemma iaf.

Idag drog jag in till stan runt 12 tiden, dags för nålar å så handla mat. Utöver det vi själva skulle ha så har jag fått planera kommande helg där hemma, vi åker hem på fre middag. Sambon jobbar kväll så han är helledig så det var perfekt timing. Köper en Blåbärsprinsesstårta på CG i Kalmar när vi kör förbi, jag ska baka nåt i mitten av veckan så är det säkert bra till Fars Dag.

Det är ju nästan 3 v sen jag fick nålar sist, det var ju höstlov förra veckan så han var ledig lite. Men det var tur att jag hade allt klart att bara åka hem för jag blev helt knockad väl hemma. En lunch som jag bara värmde, sallad till det, sen slocknade jag i sådär nån timme. Ytterligare nån timme för att "nyktra" till så gjorde jag en ny råkostsallad av vitkål å morot. Den 1a blev för grov men denna blev bra, det håller i 3 v så det klarar sig i kylen. Hälsopedagogen sa ju åt mig att äta mer grova grönsaker så det försöker jag göra, sen passar det inte till allt men det klarar ju sig bra i kylen.

Pratade med italienskan igår, dom stänger förm ner hela Italien fr o m 9e nov. Sambon sa att alla kyrkogårdar i Polen är stängda till midnatt idag, där är det 3 dagars Allhelgonahelg. Man blir helt matt av denna pandemi..... 😖

Imorrn är det val i USA, säkert ingen som kunnat missa det. Jag tror på jordskredsseger för den som vinner, vem det är är en annan fråga.  För mig som utomstående så är det helt ofattbart att av TREHUNDRATRETTIMILJONER innevånare så är det Trump å Biden som dom fått fram. Det måste finnas betydligt mer lämpade kandidater än dom 2. För mig är Trump en arrogant jävla clown å Biden fyller 78 år 20e Nov. Men hallå alltså??!!!! 😖 Nej, jag är inte supernoga insatt i politiken å jag behöver inte rösta å lägga mig i men det kommer bli spektakulärt.

Tja, kvällen bjuder på lite kvällsmat å sen Biggest Loser, mer spännande än så blir det inte.

HA EN BRA KVÄLL !!

 

 




Kommentarer

Populära inlägg