Nittio.......

..... nyanser av grått........

Ja, dom sista dagarna har inte bjudit på så mycket dagsljus. Men jag störs inte av det, tycker det är vilsamt med det softa, milda dagsljuset. Även i tisdags morse drog jag ut på en rask pw innan frukost, jätteskönt var det. Resten av dagen hände inte så mycket, det gör inte det just nu.

Igår drog jag till stan 9.30, återkom 15.40 !! Kära nån en sån dag....... Hade ju möte vid 11 så jag gjorde stan innan det för att åka å handla efteråt. Men då jag inget hört från en ev praktikplats så tog jag en rövare å åkte dit. Jag blev väl mottagen trots att vi inte avtalat tid så vi pratade runt 30 min. 

Hon gav klartecken till praktikplats så jag ringde min privata förmedlare för att meddela det. Då var hon hemma, sjuk...... Men hon fixade så jag kunde åka in till stan igen å gå upp på kontoret å få mitt papper, sen fick jag åter köra ut till praktikplatsen för att få den påskriven för att åter åka in till stan för att lägga på det på Arbetsförmedlingens kontor. Pust........ 

Nu får jag hoppas på att dom godkänner det denna gången men samtidigt så godkänner dom sällan praktikplatser i december å under sommaren. Men detta ska ju leda till anställning är det tänkt om det funkar. Men det ger megaångest om jag klarar det, rent praktiskt är det inga problem men för min rygg 😢 

Nu är jag ju där för att jag inte ska behöva leverera till 140% utan jobba som jag orkar men jag vet hur jag är när jag jobbar. Jag ska inte jobba när jag har så ont som jag hade på de tidigare jobben men jag är sån att jag biter ihop å jobbar på ändå. Man gör det när man är piskad att få ihop pengar helt enkelt, så är det. Men vad som händer om jag inte klarar det vågar jag inte tänka på....

Å mellan alla dessa turer hann jag handla på Maxi å slängde i mig en lunch på stående fot innan jag gick upp på kontoret i stan. Åt Falafel i irakiskt bröd, supergott var det så det kan jag rekommendera. Sen däckade jag när jag kom hem....

Så natten var superjobbig å knasig, vaken vid 3, vaken vid kl 5 tills över 6 innan jag somnade om för att vakna 8.20. Hjärnan är helt tiltad när man vaknar efter en sån natt...... 😖 Så idag har det inte blivit så mycket gjort mer än strukit tvätt, det är allt.

Så imorrn får det bli uppryckning på alla fronter. En pw, fixa till här hemma inför helgen. Sambon ska jobba över på lördag så det blir en ensam lördag oxå. Den som har jobb kan jobba ihjäl sig å resten får inget jobb.......

HA EN BRA KVÄLL !!


Kommentarer

Populära inlägg