Lördag.....

...... har det blivit å jag är åter på Småland.....

Alltså vilken jäkla torsdag.... 😖 Jag skulle till apoteket innan jag lämnade därhemma för att hämta ut medicin, jag skulle ha 3 sorter. 2 av dom hittade hon men inte den 3e..... Ja, vi ska ha den hemma men jag hittar den inte !! Vadå inte "hittar" ??!! Hon letade länge men jag fick gå därifrån med bara 2 sorter.

Vidare till Växjö, drabbades av en stor trötthet å ångestattack så jag var helt slut men jag köpte en enkel lunch så det blev lite bättre efteråt. In på apoteket IGEN för den 3e medicinen, handlade på Maxi, vidare till naprapaten men det gjorde faktiskt inte så ont denna gången men jag blev ju ännu tröttare efteråt.

Igår så tog jag det sista av adventsstädningen, plockade ihop det sista å knöt ihop det s a s. Men då jag ftf inte hört nåt om den ev praktikplatsen som är planerad fr o m måndag så började jag ringa runt. Först till min kontakt på Af, fick svar att han återkommer mån kl 8.30. Då ringde jag till praktikplatsen för att höra om dom visste nåt , då var den chefen sjuk å hade varit borta i 2 veckor. Då ringde jag min privata arbetsförmedlare men fick inget svar, Jag höll på att få hjärnblödning........ 😖 Det är oerhört psykiskt pressande att inte få besked när det handlar om 3 dagar kvar....

Man kan tycka att det spelar ingen roll för den som går hemma men man vill faktiskt veta, få ett besked så man kan planera. Handläggningstid är TIO dagar, jag hade väntat SJUTTON dagar... Även om man är arbetslös så har man ett liv. Men tro det eller ej, han ringde kl 14 !!!! igår å meddelade att praktiken var godkänd. Han var rätt ok att pratat med, han förstod frustrationen att vänta så länge men nu ska jag alltså börja på praktiken på mån morgon kl 8.

Jag ska vara på Kupan i Växjö å då tänker ni att där får ingen lön. Jo faktiskt, en handfull får det, resten är frivilliga eller arbetstränar på nåt sätt. Bakom praktikplatsen finns en tjänst som Caféansvarig/handledare, jag ska alltså handleda de som arbetstränar, delegera jobb å se till att hålla dom sysselsatta. Jag delar den tjänsten med en annan person så allt ligger inte på mig. Det är ett populärt fik-lunchställe, låga priser så det ska bli skoj att se. 

Så den stora frågan är om jag klarar det fysiskt.....  Vi diskuterade det igår, det blir både lönebidrag å praktisk anpassning arbetsmässigt isf. Jag har inte en susning om hur köket ser, ut, hur flödet kök-café ser ut men en spontan tanke är en sadelstol som frisörer har. Att kunna luta sig mot när man jobbar vid en bänk el dyl så ryggen avlastas men om det är praktiskt genomförbart vet jag inte än, det återstår att se. Det svåra blir att hejda sig, jag är van att gå på i 140 å fixa allt själv å lite till men det behöver jag inte här. 

Att lära sig att handleda andra gör man inte på en vecka eller en månad, det är skillnad att rya med lata sommarjobbare än de som har psykisk diagnos. Dessutom finns hela spektrat från de som är autistiska som inte har nån kommunikation , de som jobbar 2 tim/3 dagar i veckan till såna som mig som "bara" har ont i kroppen. Men det ska bli skoj om än att ge sig ut i allmänheten mitt i 2a vågen av Corona, det känns ju "sådär". Då det är ett år sen jag jobbade så är både han på Af å chefen på Kupan införstådda med att jag kan inte börja med 8.5 tim per dag direkt. Jag ska jobba 8-13 nästa vecka, sen får jag se hur mycket man kan öka per vecka. Jag kanske kan gå upp till heltid 2a veckan, jag vet ju inte hur intensivt det är.

Idag ska det bakas lussebullar, köpte mjöl, kesella å saffran igår. Men det hade varit alldeles lysande om jag hade köpt jäst oxå......... 😖 Ååååh sååååååååå trött jag blir........ 😖 Tur jag bara har 2 km till affären så jag får åka iväg sen å handla det. Jag var väldigt, väldigt trött i torsdags, missade flera saker som jag får komplettera med på lokala affären. Sambon ska sätta upp uteslingorna idag så det blir fint även ute.

Å så firar vi 6 år av kärlek idag 💘 6 år idag sen han åkte upp till Borgholm 1a gången samt så firar vi 4 årig förlovningsdag. Jag fick fina rosor av honom igår, vi ska äta gott ikväll, mer än så blir det inte. 6 år, några kilon tyngre å 50 krämpor senare är det fortfarande vi 💗💗💗

HA EN BRA DAG !!


Kommentarer

Populära inlägg