Det........

...... börjar dra ihop sig till advent.... Snart har ännu ett år passerat, Nyår är en vemodets kväll. Ett år har passerat, ett år äldre är man å man vet inte vad som väntar det kommande året....

Men först ska vi fira advent å så jul om drygt 4 veckor. En jul som blir annorlunda men man får hitta lösningar som passar envar. Vi vet ftf inte om italienskan kommer hem, pratade med henne idag men hon bokar nog så kort inpå det går. Men då kan oxå priserna vara skyhöga men vi får se. Det är ok för hennes arbetsgivare MEN hon kan hamna i karantän när hon återvänder å då gäller det hela gården isf så vi får se hur det slutar.

Det har gått några dagar sen jag bloggade sist men jag har helt enkelt inte orkat sitta vid datorn. I söndags var det kalasväder så jag drog ut med fönstertvättargrejer i högsta hugg så alla fönster blev tvättade på utsidan , hann preciiiiiiiis klart till det började regna. Men nu kan det regna å slaska bäst det vill, nästa gång är det mars månad när dom tvättas.

I måndags drog jag ju hem till ön å där är jag kvar än. Har städat i dagarna 2 hos min föräldrar, även tvättat en del till dom så jag har varit helt slut både mån å tis kväll.  Har bara hunnit en bråkdel av vad som skulle behövas göras men det mest akuta är gjort iaf. 

Tog det sista idag tidigt på förmiddagen, sen har jag fixat i min lägenhet. Nu är det mest pynt men det ska ju upp från förrådet, plockas undan, sättas upp ljusstakar å stjärnor så det tar alltid längre tid än man tror. Å så är jag rätt trött kan jag säga så det går inte så fort... Men nu är det klart, har umgåtts med lill-loppan hela eftermiddagen å intill kvällen men nu gick hon hem till sitt. Det är tur jag har henne här hemma när dom andra 2 är på annat håll 💖

Imorrn vänder bilen åter mot Småland, ska bara uträtta ett par ärenden innan jag åker iväg. Måste vara i Växjö senast kl 13.45 så jag hinner handla innan jag ska till naprapaten kl 15.30 så jag får åka hem direkt. 

Jag har ftf inte hört ett ljud om den ev praktikplatsen å den ska gälla från måndag om det blir så. Jag tycker det är så respektlöst med den långa väntetiden, jag kanske får avslag, vad vet jag?? Ingen hör av sig under tiden heller. Du är helt utelämnad till andra, Sveriges byråkrati är så sanslöst trög så det finns inga ord. Att andra ska ta beslut som gäller dig, att en arbetsgivare ska ta emot dig, många gånger på nåder, ångesten om man får fortsätta mm..... 

Finns det en arbetsgivare som mer än gärna tar emot en långtidsarbetslös å alla regler följs så är det väl bara att ta beslutet, hur svårt kan det vara?? Nä, det ska tas in uppgifter från fack å dyl, det är väl för faan bättre att få ut så många som möjligt i sysselsättning, speciellt i dessa tider. ELLER HAR JAG MISSAT NÅT??!!!!! 😖 Jag blir så trött.........

Jag mår "sådär", lite halvkymigt... Jag tror det är mest trötthet så jag hoppas det blir bättre imorrn.

Nu får det bli lite slötitt på tv, komma i säng i hyfsad tid, det blir en lång dag imorrn....

HA EN BRA KVÄLL !!


Kommentarer

Populära inlägg