2021......

...... är här.... 💗 Det nya året har grytt med ett lätt snöfall så det är lite vitt ute.

Jag får väl erkänna att det är inte min favoritmånad, det enda bra är att sonen är född i januari. Folk gnäller på november å december men jag störs inte av mörkret å det är sällan så kallt med snö, is å jävelskap som det kan vara i januari-februari. Så utöver sonens födelse i januari så kan jag gå i ide från Trettonhelgen till mitten av mars.......

Men nu gör man ju inte det så det är bara att gilla läget....  Men för varje dag som går utan snö å ishelvete så är det en dag mindre av vintern, visst är jag positiv så här på årets första dag?? 😄

Nyårsafton förflöt lugnt å stilla, när vi ätit desserten så kändes som att man inte behöver äta förrän imorrn typ men en enkel frukost blev det om än senare förmiddag. Vi hängde med TV4 hela kvällen förutom mellan 22-23 då vi såg Best of Skavlan å sen slog över precis i rätt tid för att höra Sofia Helin läsa Nyårsklockan från Skansen. Fantastiskt bra gjort av henne, sån värdighet å klass till skillnad från Lena Endré förra året.

Vad väntas då av år 2021?? Ja, det vet vi om 364 dagar men man kan ju önska å hoppas på ett bättre år, på alla plan....

Att jag blir anställd där jag har praktik just nu men jag tror på det först när jag skrivit på papperet. Förutsättningen ser god ut men som sagt, jag tror inte på det förrän papperet är påskrivet....

Önskan om mer energi men det är ju bara en önskan, inget som blir fysisk verklighet av tyvärr. Energin är begränsad, det är upp till mig att fördela den men man lyckas inte alltid. Så länge jag är skapligt smärtfri så går det rätt bra men när man får mer ont än vanligt av nån orsak så blir jag sååå trött.... Är man psykiskt pressad så slår det oxå ut energin så jag hoppas på ett mentalt lugnare 2021.

Att få resa nånstans, var som helst, få miljöombyte.... En resa till Polen, vare sig det är till hans hemtrakter eller till fantastiska Sopot 💗💗 Som jag längtar tillbaka..... 💖




 

En resa till italienskan står oxå högt på önskelistan för i år 💖

Parkeringen uppe på Etna, ovan molnen....

Hamnvägen, Catania....

 

Yngsta ynglet, tillika sonen  fyller 21 år om 21 dagar, hujedamig säger jag bara, vad tiden går... Idag för 21 år sen så drog jag en STOR lättnades suck att jag var på andra sidan nyåret när jag så höggravid. Att han skulle bli en tidig -00 å inte blev en sen -99'a. Så består hans födelsenummer av enbart 1'or, 2'or å nollor.... 😄 Skapar ftf samma förvirring när det ska rabblas upp för berörd myndighet 😄

Men vad än värre är, är att jag har en dotter som fyller TRETTIO ÅR till sommaren !!!!! Trettio år liksom, vart tog den tiden vägen??!!!!

Å lill-loppan fyller 23 år i april 💗

Å vi hoppas ju på att få fira pappas 90 års dag till sommaren 😊

Idag är det 2 MÅSTEN på tv som alltid Nyårsdagen. Ivanhoe å Agnetas nyårskarameller . Man kan tycka att Ivanhoe är lite tråkig att han väljer samma brud varje år, han kunde ju välja Rebecca nåt år å se var det slutar 😄

Middag denna årets första dag blir Pasta scampi, enkelt å gott efter gårdagens mer glamorösa middag.

GOD FORTSÄTTNIG,
HA EN BRA DAG !!

Kommentarer

Populära inlägg