Sista.........

......... helgen i januari är här.... Som ingen kan ha undgått så har det varit en alldeles fantastisk fullmåne sista dagarna. Alltid lika fascinerande att se när det är så kristallklart väder. Kommer alltid att tänka på  filmen "Mooonstruck" el "Mångalen" som den heter på svenska när det är fullmåne.

Orken att blogga har inte funnits i veckan, jag har varit supertrött om kvällarna. I tis åkte jag på shoppingturné efter jobbet, jag handlade mat förstås men även en ny mixer. Jag har ju haft en mixerkanna till matberedaren men den har läckt vid flera tillfällen så nu var jag less på det, en plastbit hade lossnat dessutom. Jävla plastaskit som Kjell i "Ullared" sa om ett skohorn.... 

Köpte en "Andersson" på Netonnet med en glaskanna som visade sig vara blytung men skit i det, motorn är på 1000 W å kannan på 1.5 L. Finns små mixers för enbart smoothies från 150W å uppåt men jag vill kunna mixa även soppor. Dagen efter kom Maxi's kökshäfte, där kunde jag fått en Elektrolux för 299 kr !! Jomensåattmanharjuflytliksom.... 😖

Jag har bakat bullar å gjort sjuttielva varianter på Kanelbullesockerkaka i veckan men nu har vi nog hittat rätt recept. Kul att baka på "arbetstid", blir ju inte så mycket till bara 2 pers hemma. Men jag ska baka i helgen faktiskt, det behöver fyllas på även här men det blir inte ofta nu för tiden.

Idag fick jag faktiskt ge mig vid lunchtid å åka hem. Överjävligt ont i ett muskelfäste i höften, en brännande, ilsken smärta. Jag har alltid ont där men nu var det extra allt. Men diagnosen satte en tjej på jobbet, Trokanterit. Slemsäcksinflammation.... 

Överbelastning helt enkelt vilket jag redan listat ut men namnet visste jag inte, har tagit Naproxen å får göra det i helgen å se om det bli bättre annars får dom väl ge mig en kortisonspruta. Får tyvärr ont i magen av Naproxen efter några dagar så det är uteslutet för längre behandling. 

Idag så har då Thorleif förts till sin sista vila. Han begravdes i Nottebäck kyrka som jag gissade på, att han ska vila i sin hembygd även om han sista åren bodde i Båstad. Kyrkan där han spelat på så många skolavslutningar, nu spelade en fd bandmedlem Amazing Grace på saxofon för honom. Hans tidigare bandmedlemmar bar kistan, allt enl uppgift av Expressen. Sååå otroligt ledsamt att han är borta..... 💔

Middag idag blir varmrökt lax med kokt potatis å romsås. Min fd arbetsgivare hade superpris på varmrökta laxen så då får det bli det. Jag orkar inte stå så länge med maten ikväll, då är det ett enkelt alternativ. Jag startade bara en maskin tvätt när jag kom hem, la mig för vila, sov 30 min. Klev upp, hängde upp tvätten, tog min medicin, åt lite, la mig å somnade sådär en timme till. Jag har alltid en viss trötthet men får man extra ont blir man så mycket tröttare tyvärr.

HA EN BRA KVÄLL !!





Kommentarer

Populära inlägg