Söndag.........

 

.. har det blivit.......

Det har gått några dagar sen jag var här inne men orken att skriva nåt har inte funnits. Å det har ju inte hänt så mycket heller så det är väl oxå en anledning. I tors eftermiddag var jag ju hos naprapaten men jag vet inte.... jag får så ont efteråt, det håller i sig än. När jag var på massagen dagen innan Nyårsafton var jag nästintill smärtfri i en vecka efteråt. Problemet är ju pengarna, det går ju inte på nåt högkostnadskort tyvärr å än så länge vet jag inget om nån anställning men jag hoppas verkligen att jag får besked i veckan.

Jag kom inte ifrån jobbet förrän 16.40 i fre eftermiddag å jag hade inte en bloody susning om vad vi skulle äta. Men jag åkte till min gamla arbetsgivare å köpte Smögenröra å handskalade räkor så det blev en baguette till middag å gott Rieslingvin.

Igår så var det dags att plocka ner alla advents å julsaker. Ett rum i taget så gick det till slut, kostade t o m på att tvätta köksfönstren både ut å invändigt. Det är 3 mån till påsk så det hinner nog bli tillräckligt skitigt ändå, fint med rena fönster när man byter fönsterlampa å andra gardiner. Jag städade mellan 9.30-16 men då däckade jag i 3 tim innan jag lagade middag. Så totalt skitslut........ Det har tagit hårt denna helgen, har en vansinnig smärta i bakhuvudet som jag inte blir av med. Men jag har tagit muskelavslappnande tabletter, det är faktiskt det bästa å jag har inte behövt det på evigheter så nåt plus finns juh.....

Jag var väldigt täppt oxå, jag börjar misstänka att jag har polyper för jag snarkar nästan varje natt säger sambon å det har jag aldrig gjort i hela mitt liv utom när jag varit förkyld. Mina långdragna nasala problem jag hade hela hösten å har än i viss mån måste bero på nåt.

Så idag var det bara granen kvar men vi tog varsin dammtrasa å började plocka av å lägga ner efterhand så nu är allt packat å det sista städat. Granen ligger nedanför altanen, sambon bränner väl upp den på vårkanten när annat ska brännas. Nu kan jag bara njuta när jag kommer hem om kvällarna, inte behöva göra nåt förutom det jag känner för. Så när vi var klara så blev det en italiensk tallrik till lunch å årets 1a semla till fikat i eftermiddag.

Energinivån varierar ju kraftigt från dag till dag, ibland är jag jättepigg, andra tokslut så det är skönt att inte ha nåt planerat. Vill jag handla efter jobbet gör jag det, orkar jag inte så gör det inget, då tar jag det nästa dag.

Det har kommit snö... 😖 Har snöat rätt ymnigt under förmiddagen idag men det ligger på sådär plus minus noll. Jag täckte min bil så jag slipper skrapa rutor imorrn bitti iaf, det är ingen höjdare. Lika mycket som folk förbannar mörkret i nov-dec, lika mycket förbannar jag snöhelvetet. Jodå, det är så vackert så men drar med sig så mycket problem som man kan vara utan. Förra årets vinter var bästa vintern ever alltså. Ingen snö, ingen kyla, knappt nån dag under nollan. Jag använde icke mina underställsbyxor en enda gång på hela förra vintern. Så jäkla skönt alltså !!

Men nu bor man ju där man bor så det är bara att hoppas att det försvinner så fort som möjligt å att inget händer på vägarna.

Nu ska jag skala potatis, koka å göra mos som ska bli till en fiskgratäng ikväll. Hur länge som helst sen vi hade det. Imorrn är vardagen tillbaka på allvar........

HA EN BRA KVÄLL !!

Kommentarer

Populära inlägg