Stjärnorna...

 

........ på slottet har ju avslutats ikväll. Jag började faktiskt inte titta på programmet förrän de började sända från Teleborgs slott här i Växjö för några år sen, har väl tyckt att det varit ett program för inbördes beundran innan. Plus alla bråk å tjafs som varit i tidigare säsonger har inte lockat till att se det. Men sååå bra det varit i år !! En bra mix av kändisar från olika skikt.

Ola Rapace- blev överraskad hur mjuk å försynt han verkar vara privat, en riktig myskille faktiskt. Han spelar ju alltid nån dryg typ på film/tv så det var en ny sida av honom. Att han varit med i Bondfilm hade jag helt missat, det var dessutom Skyfall som min gamla vikarie från skolan, Per Hallberg, fick en Oscar för (ljud) 😊(nej, jag är inte nån filmnörd därav jag missat det..)

Kjell Wilhelmsen- visste knappt vem han var men hade nyligen sett honom i nån tv-roll, har glömt vilken. Jag tittade inte på "30 grader i februari" där han kanske slog igenom för den stora massan men roligt att få veta mer om honom. Så tungt att förlora ett barn i 39e veckan.... 😢

Shima Niavarani- hon är ju makalös !! Vilken begåvning hon besitter !! Hon kan ju allt, en helt otrolig sångröst, skådespelare mm, helt underbar !! Hur hennes pappa fick flykten från Iran att bli en lek för henne, hur svårt det måste ha varit...

Ernst Billgren- jovars, att han målar tavlor vet jag ju men inte så mycket mer. Det är mer hans dotter Elsa som visar sig i sociala medier mm. Vad kostar då en tavla?? Tja, från några hundratusen till en mille.... Eeeeeh..... man kanske skulle kludda sig en tavla eller två.... 😳

Charlotte Perelli- Hon är väl den man vet mest om, hennes liv har varit på löpsedlarna i drygt 20 år.... Hon besitter verkligen en småländsk urkraft att ha orkat med det tempot i så många år, kanske skönt med ett coronaår för att hämta andan. Men jag har sagt det innan å säger det igen, hennes "Tusen och en natt" ihop med Tommy Nilssons "En dag" å Carolas "Evighet" är i särklass de bästa schlagerlåtar som producerats nånsin å det finns inget som slår eller kommer slå dom. "Tusen och en natt" är en av få schlagerlåtar som blir ännu bättre på engelska, må han vila i frid Dille Didriksson.

Nästa vecka börjar Mello-helvetet, tur man kan välja bort det. Möjligen ser vi finalen men resten orkar man inte med. Jag är av den gamla konservativa sorten som tycker det var bättre förr, där det var EN tävling å lite klass på det än vad det är idag. Idag ska det prånglas ut så många artister som möjligt....

Kollade på Talang.. igår. Jag har ju Magnus Kindåker på fb, han som deltog i rullstolsdansen. En sån uppvisning !! Det där med hans armar, att han inte kunde räta på dom visste jag innan men sen han började med dansen så är hans rörelseförmåga i armarna så mycket bättre. Han har ju åkt till Malung å dansbandsveckan där, han har vunnit priser i rullstolsdans, bl a guld i vals å brons i bugg. Han har helt fantastiska assistenter som följer med å deltar i allt. 

Som Per Lernström sa, så enkelt man har det.... 💗 Även om det är jävligt vissa dagar så funkar ju armar å ben ftf men även om andra har det värre så har man rätt till sin smärta. Sen behöver man inte överdriva men man har rätt att ha ont faktiskt.... Många anser inte det, om ni visste vad jag har fått höra bara sista tiden...

Denna dag har det städats lite, betydligt bättre i mitt ilskna muskelfäste, det är lite extra vila som behövs å några Naproxen. Jag hivade ur sängkläderna, bäddade rent, har kört en massa tvätt idag. Därefter tog jag en dusch, la i en leave-in mask i håret, det började bli torrt å sen gav jag mina fötter en mycket välbehövlig å noggrann pedikyr. Fötterna tar mycket stryk när man går å står, dessutom torra som fnöske likväl mina händer. Även om jag försöker ha handskar på mig så mycket det går i köket så torkar blöta grönsaker som tomat å gurka ut händerna. Nu köpte jag Locobase Repair igår på apoteket, ska se om den är så bra som reklamen säger. Får väl bli lite smörj till på händer å fötter innan läggdags.

Så ikväll får jag surfa ner under täcket i renbäddad säng med nyfixade fötter, tyvärr inte nyvaxade ben men man kan inte få allt... 😊 Att vaxa benen är väl inte direkt prio ett denna årstiden även om jag försöker hålla efter det ändå. 

Jag har rostat en omgång müsli ikväll, burken har ekat tom i ett par veckor. Imorrn ska det bakas Dallas-bullar, Bonnakringlor å så en köttfärspaj till kvällsmat. Ev blir det typ tekakor oxå men det förmodligen en annan dag.

HA EN BRA KVÄLL !!

Kommentarer

Populära inlägg