4 år...


...... sen jag började blogga är det i dagarna !!!
Nån gg runt den 20e för fyra år sen började jag på Amelia, då under signaturen Blondie67 !!
För 1½ år sen så flyttade jag till denna o namnet kom sig av att det var faktiskt en som skrev lite på skoj att du är ju "den perfekta hemmafrun.. =))
Därav The perfect housewife67 !!!

4 är dagarna sen jag skrev sist oxå...
Jobbade sista ordinarie dagen i söndags så jag har inte jobbat sen dess.
Ev ska jag jobba tors-fre denna veckan men isf skulle han höra av sig o än har jag inget hört.
Hela 2a veckan i sept blir det jobb oxå, mer vet jag inte.
Så jag traskade iväg till af i mån förmiddag o skulle vara duktig att anmäla mig...
Jo, hade dom haft öppet hade det varit bra oxå....

Nu har dom dragit ner på öppettiderna till tisdagar o fredagar !!
Blir du arbetslös nån annan dag i veckan så får man ringa ett nummer för att sen anmäla sig närmaste dagen dom har öppet. 
Då blir du påanmäld retroaktivt...
Ja, herrejävlar säger jag bara....
Snart får man väl betala för att vara inskriven o få deras "tjänster" som är lika med NOLL...

Ska dit kl 11 idag iaf..
Skickade henne mitt cv så det är-ska uppdateras för de sista 2 åren, kan ju inte skicka iväg ett icke uppdaterat cv nånstans...

Ett 6 veckors projekt blev äntligen klart i mån, jag städade bilen !!!!
Åkte till på eftermiddagen Kärleken så jag tvättade den där.
Var där hela dagen igår, kom hem igår kväll.
Satte en bröddeg till brödkakor med vetekross o morötter så jag har nybakat bröd nu på morgonen =))
Håller på å rostar en sats müsli nu, burken var helt tom.

Så nu är det dags förfrukost, diska, duscha o sen till af.
Efter det blir det Kalmar hela långa eftermiddagen, jag köra in pappa.
Både hörcentralen o optikern ska han till.
Då kan jag titta på annat under tiden, kolla lite höstnyheter, spec på inredningssidan..
MÅSTE upp till Åhlens, så sällan man är där men så mycket fint dom alltid har..

Å ikväll kl 20 är det en dokumentär om LS på svt1..
Gissa vem som ska se den ?? 
Moi... =))

HA EN BRA DAG !!!!

Kommentarer

  1. Jag var oxå på Amelia från början o redan då läste jag dina inlägg.
    ha de Fia

    SvaraRadera
  2. Hej du! Jösses, har det gått så lång tid? Ja, det låter underbart att du är med kärleken och det är väl därför du inte hinner blogga? ;) Hoppas verkligen det löser sig med jobb.. AF lämnar allt en hel del övrigt att önska.. Ha en bra helg!

    Kramar

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg