Ikväll.....


... kl 19 så står dom på scen på Larmtorget i Kalmar !!
LASSE STEFANZ !!!!

Det kommer bli knökafullt o hela torget kommer gunga !!
YEEEEEEEEEEEEEEES !!!
Jag var ju på Lasse Sigfridsson igår här i Bghm o visst saknar jag hans röst i LS !!
Det är inte riktigt detsamma längre...
Jonas har en underbar, varm röst men har inte Lasse's lite ljusa, spröda röst trots sin manlighet.
Den kombinationen med Olle's mörka, lite slitna röst var unik i mina o mångas ögon..
Men han klarade sig utmärkt själv oxå, var lite rädd han skulle bli lite "blek" utan LS enorma ljud i ryggen.

Det finns nog inget band som har så många hatar/älskar ett band som LS !!
För ant är det det ena elr det andra...
Å som ni vet så älskar jag LS !!!

Finns nog inget band som får så mycket avundsjuka o missunnsamhet kastat mot sig som dom får ta emot...
Nu sist var det ang att dom blev "Årets dansband" för 5e året i rad på Guldklavengalan i Malung d 14e juli.
Många spyr sin galla över dom inne på danslogen's fb sida, att dom ska ta bort den kategorin för så länge LS finns, så länge kommer ingen annan fram..
Att dom "roffar" åt sig priserna....
Att dom inte ska vara med i den kategorin för dom är inget dansband längre osv...

Nu är det så att dom ÄR störst !!!
I Norden !!!
Idag är dom lika mycket ett rock/countryband som ett dansband o den utvecklingen gillar ju jag.
Så länge det kommer vara en publik omröstning så kommer dom vinna förm..

Dom har en enorm publik, en publik som till 75% består av icke dansare...
I ålder fr 18/20 till 75+...
När de spelar i Malung står det 2 000 galna norrmän o skriker på dansgolvet..
(sägs det, jag har aldrig varit där..)
En publik som är oerhört lojal, som är en köpstark grupp.
En publik som vill ha skivan i handen, som inte kanske i lika stor utsträckning som andra laddar ner o lyssnar via spotify o andra mediala kanaler utan vill ha skivan i handen.
Det är ju ingen slump att dom i stort sett alltid säljer platina inom 24-48 tim när de släpper en ny skiva.
Ingen slump att dom petar ner Metallica, Madonna o andra fr albumlistorna.

Olle är ju lite speciell, han är lite excentrisk den gode Olle.. =))
Han har alltid gått sin egen väg, skiter högaktningsfullt i Jantelagen...
Jag gillar såna personer, är lite sån själv..
Man behöver inte köra över folk fullständigt som han kanske gjort ibland men å andra sidan vet han/dom sitt värde.
Kan garantera att om dom inte ville, JC o Olle, så skulle dom inte behöva sjunga en enda ton el ta ett enda accord till i hela sitt liv...

Nu senaste är att det är "bråk" mellan dom o Lasse ang pengar..
Har ingen aning om vad som är sant o jag bryr mig inte.
Sånt har inte allmänheten med att göra.
Varför skulle dansbandsbranschen vara så förbannat helig o svenskt präktig??
Alla branscher har sitt, även dansbandsbranschen..

Som ni vet så betyder dom oerhört mycket fr mig men för den skull tror jag inte Olle är Gud.. ;)
I en del personers ögon är han nästan det men den dagen jag tror det så hoppas jag att nån tar mig tillbaka till verkligheten :D

JC är en fantastisk låtskrivare, han fick pris i Malung på Guldklavengalan av Sv.Kompositörers-blablanånting...

Å som ni vet så är hans "Österlensvisan" en av mina absoluta favoritlåtar.
Så mycket favorit att noterna till refrängen finns tatuerade på ryggen =))


Österlenvisan.. 


Å med en text som denna så kan man inte bli annat än lycklig... =))

Jag har rest igenom Sverige för att finna mig ett bo.
Många vackra platser har jag sett.
men ingenstans där jag vill bo.
Men när hoppet började svikta
kom jag ner till Skåneland
och för första gången kände jag
hur mitt hjärta stod i brand.

Det var på vägen ner till Österlen
Någon mil från Kiviks hamn
där hitta jag ett litet hus
ganska nära havets strand.
Och mot väggen växer stockrosor
och gräset det är grönt.
Och i trädgården står äppelträd
i ett paradis så skönt.

Det jag sökte har jag funnit
i ett litet vackert hus,
och på den plats jag alltid drömt om
där ser jag nu min framtid ljus.
Och var morgon när jag vaknar
utav måsars gälla skri
och en sol från klarblå himmel,
ja då känner jag mig fri.

Det är på vägen ner till Österlen,
någon mil från Kiviks hamn.
Där har jag ett eget litet hus
och en vacker liten strand.
Där kan jag se hur havet stormar upp
en kylig vinterdag,
se hur havets starka vågor
slipar strandens vita sand.

Det är på vägen ner till Österlen,
någon mil från Kiviks hamn.
Där har jag ett eget litet hus
och en vacker liten strand.
Där kan jag andas havets salta vind.
Se en solnedgång i brand
och känna doften av en ljummen sommarkväll
av kaprifol och äppelblom. 

Men innan kvällen är det en del annat som ska göras..
Jag orkar helt enkelt inte med blåbärsskogen idag, jag vill/behöver vila o sen behöver en del annat göras här hemma oxå.
Kl 13 ska jag till frissan, ska bli så gudomligt ljuvligt att få sätta sig hos henne o bli ompysslad.

Sen raka vägen in till Kalmar, 1a projektet blir att hitta park.plats, vilket inte kommer bli det lättaste.. :(
Kärleken dyker upp oxå men han kommer sjövägen, tar segelbåten upp till Kalmar.
Då slipper han ju det parkeringsbekymmret =))

HA EN BRA DAG !!!






Kommentarer

Skicka en kommentar

Populära inlägg