Nu e det lördag...

...igen...
tra-la-la-la-la-laaa..

Ja, han sjöng så i onsdags Robert Gustafsson i sin skepnad av Roland.. =))
Å nu e det lördag igen..
Snart har ytterligare en vecka gått..

Vädret har verkligen svängt om fr sån skön värme till verklig sensommar-tidig höst..
Blåsigt, kyligt, regnet hängandes i luften emellanåt o allmänt småruggigt..

Fredagskvällen förflöt lugn o stillsam..
Var så ini dödens trött så jag höll knappt ihop, än mindre orka med några större utsvävningar.
Gjorde oss 2 små enkla räkmackor till kvällsmat o det sista av blåbärspajen, sen var det en film om Muddy Waters på 8an.
Orkade faktiskt inte se hela utan fick ge mig vid halv 11 men mycket musik å läckra bilar var det.

Vad händer denna dag då??
Jo, startskottet för årets Ironman gick kl 7 imorse i Kalmar.
De 1a är uppe ur vattnet nu ef 3.8 km simning, nu väntar 18 mil på cykel o sen ett maraton innan dom e i mål.
Känner/är bekant med 2 som deltar idag..
Man måste nog ha en extra skruv elr 2 i hjärnan om man ska föresätta sig nåt sånt =))

HD-träffen fortlöper, idag är det kortege ända uppifrån "Kroken" o ner till stan..
6 mil.. =))
Synd jag börjar jobba kl 12, hade varit roligt att se den lååååååååååånga kortegen, om alla hojjar deltar vet jag inte men många blir det.
Dom beräknar 2000-2500 HD-hojjar på denna träff.

För egen del så blir det att ställa mig å diska..
Straffet för att inte orka på kvällen är att man får göra det på morgonen ist.. :(
En dusch, äta frukost o göra mig i ordning.
Inte ett skit mer ska jag göra innan jobbet, jobbar 12-19 idag.

Imorrn ska jag gå på bio.. =))
Inte ofta det händer o för det mesta blir det här i stan.
Förr kom filmerna 1-2 år ef att dom haft premiär (nåja, nästan iaf..) men nu händer det att det är Sverigepremiär t o m i Borgholm =))

Det är ytterligare en film med Glada Hudik teatern, "Hur många kramar finns det i världen??"
Såg ju "Hur många lingon finns det i världen??" o den var såå bra tyckte jag.

Per Morberg uttryckte sin"häpnad" över att dom emellanåt satte replikerna vid 1a tagningen.
Varför då??
Dom är inte dummare än andra, bara lite annorlunda..
Många ggr så är dom nog mer normala än "normala" människor är..
Frågan är vem som är "normal"??


Never ride faster than your angel can fly...

HA EN BRA LÖRDAG !!!

Kommentarer

  1. Förstår att du är trött och helt slut i benen - du har ju dansat en hel del nu! *ler* Hoppas att din lördag blev härlig och att du gillade filmen. En annan har ju inte ens sett "Hur många lingon finns..." Jag borde nog skärpa till mig!

    Kram

    SvaraRadera
  2. Har oxå sett filmen "lingon" den var bra tyckte jag med,
    Visst går veckorna fort,
    ha de Fia

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg