I'm back...

... in cyberspace !!!
Några dagars (o)frivillig frånvaro från bloggen har det blivit.
Dels slutade datorn fungera så jag fick lämna in den, sen åkte jag till Kärleken o där han bor är det en död fläck på nätkartan.
Han kan ej använda sin laptop där han bor för det är nada, zero, kaputto med täckning...
Har vi tur funkar mobiltelefonerna, ibl får man gå runt lite för att få kontakt =))

Men det tog tid att få datorn, först idag fick jag den o jag lämnade den i tors.
Virus, fläkt som inte kylde ordentligt o musen som hängde sig..
Hämtade hem den idag, pluggade in allt o startade upp den..
Funkade allt??
NOPE........

Musjäveln funkade fortf inte.. =(
Ringde till honom, det var bara att plocka ner alltihopa, ta bilen o köra dit igen.
Nu väntade jag medans han kollade, då var det ju musen som var fel.
Porten funkade men uppenbarligen nå fel inne i musen så jag fick en ny på köpet.

Vad har jag då gjort dessa dagar??
Försökt hålla mig update via fb med er andra iaf..

Vi har fixat med hans hus, var ute på sjön i fre förmiddag, en underbar sensommardag !!
Ikea besök på både fre o lör eftermiddag.
Han kappseglade med en kompis på lör förmiddagen så jag passade på att åka in till Kalmar city en stund.
Hade dock inte fått lön så det blev noll shopping den dagen.

Åter till Ön på lör kvällen så sen dess har jag varit här hemma.
Började tvätta mina fönster igår o bytte gardiner o har fortsatt idag på morgonen.
Tog en dusch o sen iväg...
Först ett besök vid graven, sen ÖB i Skogsby o sen Kalmar.

Ikea igen.. =))
2 höga svarta krukor/vaser, svart glas/stenkross att dekorera med på ljusfat o dyl, 2 nya slickepottar så nu har jag slängt mina sunkiga.
En blus på HM, röd med vita prickar, lite 50 tals-aktig sådär.. =))
Lite annat smått o gott....

Har sökt till ett Gästgiveri några kilometer från hans o jag fick besked i fre, han hade läst min ansökan o skulle höra av sig snarast.
Det är extrapersonal i köket, sen vet jag inte hur många timmar det gäller/vecka.
Tyvärr är ju reglerna helt snedvridna vad det gäller deltidsarbete o uppstämpling så det måste vara värt det..
Men jag har inget hört än iaf...

Vad det ser ut som så verkar lilla semestern nästa vecka bli av =))
En Skåneresa i några dagar med ev ett Köpenhamnsbesök.

Men nu på lör är det LS i Fågelfors, ca 8-9 mil utanför Kalmar o på sön är det Kindbergs i Mörrum.
Ringde danskompis H idag men han var upptagen då men skulle höra av sig ikväll.
Vi får se vad det blir..

Nu ska jag börja googla ef flygresor till Sicilien om det ska bli av nån gg...
Tyvärr är jag INTE världsbäst på det, får se om jag kan själv elr få be om hjälp..

HA EN BRA KVÄLL !!







Kommentarer

Skicka en kommentar

Populära inlägg