Inspirationstorka....



... är det till allt just nu.. :(
Har inte lust till nåt överhuvudtaget..
Bakar iaf en sockerkaka i brist på annat just nu..

Skulle kunna fortsätta min införhöstenstädningen men ids bara inte..
Borde komma igång o träna igen men det är trögt.
Har fått säga upp mitt medlemsskap på gymmet, jag har inte råd.
Så det är ju egt bara att dra på sig löparskorna o ge sig ut men nada, zero, noll inspiration till det finns.. :(

Sökte ytterligare ett jobb igår, restaurang i ett kontorslandskap, mån-fre, dagtid..
En dröm att få ett sånt..
Slippa kvällar, helger, sena tider...
Men dom ville ha ansökan per ordinarie snigelpost så jag la på brevet igår eftermiddag, får se om jag får svar.
Jag ids inte bry mig längre, jag har tappat förhoppningen om att få ett varaktigt arbete.
1-2 av skickade ansökningar som man överhuvudtaget får svar på, än mindre blir kallad till intervju..

Har iaf hittat en bra nätsida för resor som t o m jag begriper mig på.
Verkar lovande prismässigt iaf.
Vi ska kolla vidare ikväll när han kommer hem.
Italienskan befinner på havet, det gungar å hon mådde inte så bra tidigare.
Men hästarna verkar inte bry sig, dom mumsar på sitt hö utom Adagio, han snodde grannens hö :)
Kanske smakar bättre?? :)

Nu doftar det sockerkaka i hela lägenheten, den är nog strax färdig.


Sockerkaka:

 2 ägg
2 dl socker
2 3/4 dl vetemjöl
2 tsk bakpulver
2 tsk vaniljsocker
50 gr smält smör
1 dl mjölk

Vispa ägg o socker vitt o pösigt.
Smält smöret ha i mjölken o låt koka upp.
Slå detta i ägg-sockervispet o blanda ut det.
Blanda mjöl, bakpulver, vaniljsocker o rör ner det varsamt i smeten.

Häll i smord o bröad form, gärna med cocos för god smakbrytning.
Grädda i 175C ca 35-40 min.

Igår hade vi bara stekt strömming i pitabröd till middag, s k sillamacka.
Ikväll blir det Korv Stroganoff o ris, såååå längesen jag åt det.

HA EN BRA DAG !!!

Kommentarer

  1. Ja du, ibland blir det så - inspirationstorka. Önskar så att du kunde få ett bra besked om något jobb! Och hoppas att ni lyckades boka en resa?

    Kramar

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg