En ledig.....

... dag fick jag igår, bara sådär...
Fanns nämligen ingen el i Kårehamn...
Lite komiskt då det står 16 vindkraftverk o snurrar för fullt 8 km fr land *L*
Vet inte orsaken än men får väl reda på det idag när jag anländer till jobbet.

Så dagen ägnades åt att röja garderober o annat o himmelens så skönt det var !!
Ett överfullt lass på cykeln ner till Kupan blev resultatet o har ytterligare ett par plagg i en kasse jag ska ner med nu.
Insåg att jag nog inte behöver handla så mycket kläder under en avsevärd tid framöver, ändå har man inget att ta på sig *L*
Myyyyycket märkligt det där *L*
Men när kläderna bara hänger där, månad ef månad o man aldrig använder dom så är det ingen idé att ha dom kvar. Har man inte haft dom på 6-12 mån så lär man knappast använda dom framöver heller..
Å vissa kläder har sådär 15 år på nacken...

Plockade i ordning o rensade upp bland underkläder o dyl.
När man jobbar så mycket som jag gjort sista 3 veckorna, man bara sover, duschar o äter frukost hemma så blir det småstökigt lite överallt o jag avskyr det..
Tidningshögen på soffbordet reducerades till 1/3.. *L*

Hade tänkt ut till blåbären igår eftermiddag men skyfall var 30e minut satte stopp för det.
Hade ingen lust att få det i nacken... *L*
Ena gg var jag ute på cykel, andra gg var jag på väg ner i soprummet, hann precis innanför dörrarna tills det vräkte ner.
Där fick jag stå tills det värsta var över.. *L*
Vaknade lite försent för blåbär imorse så jag ska ut ikväll ef jobbet.

Gick o köpte textilfärg till ett par vita stolsöverdrag jag köpte på rea på Ikea till mina barstolar jag har vid datorn o färgade dom igår.
Sååå läckert intensivt röda blev dom !!
Riktigt tomat-chiliröda blev dom !!
Bildbevis kommer när jag satt på dom !!
Om ett par veckor ska jag ha den stora eftersommarstädningen, byta gardiner osv inför hösten.
Satte upp ett par fönsterlampor igår, så mysigt att tända dom igår kväll.

Strålande sensommardag är det idag.
Men visst känns det att hösten är på väg...
Luften är inte densamma längre...
Lite kyligare, lite klarare o högre luft..
Men alldeles ljuvligt...

Å imorrn är det marknad o släktträff hos kära moster.. *L*


Å till sist så måste jag dela med mig av lite mingelbilder fr LS i tors på larmtorget *L*
Bilderna har tagits av bildhelmuth.se

Här med bästa LS-kompisen Karin o hennes man Stefan.
Å se, Kärleken kom med på bild oxå *L*


Hmmm.... undra varför jag blundar?? *L*


Clap your hands and stamp your feet... *L*


Som tack för radiointervjun ville JC ge mig nåt för det..
Så jag fick välja vad jag ville i shopen.
Då dom inte hade den jackan jag ville ha med sig så tog jag det via clubsidan o igår kom det.
Nya skivan o en intensivröd hoodjacka !!
Sååå snygg o tjock som en hel jacka..
Tyvärr fanns den bara kvar i L så den är lite lång i armarna men det kan jag leva med. 
Den är så stilren med bara loggan på ryggen o frampå ena bröstet.
De andra har en massa tryck med skivnamn o dyl o det vill jag inte ha.

Ta-daaaaaa~~~~


HA EN BRA DAG !!

Kommentarer

  1. Fina bilder, så trevligt att du fick en present.
    Garderobsröjning hade jag behövt göra oxå, men det har varit så mycket annat, men när den hemska hösten kommer finns det tid fast då e väl lusten borta, då blir det filten över huvudet, hehehehe
    ha de Fia

    SvaraRadera
  2. Vad roligt. Fina bilder med. Jag färgar med alltid "allt" eller alltså ser möjligheterna. HAr spraymålat nästan allt i mitt liv, till att få udda krukor att matcha till handtag på köksluckor o dylikt. Blir så fiiint! Ha en härlig tisdag av det som finns kvar av den <3

    SvaraRadera
  3. Men oj vad verkligt fin du var i håret på bilderna! *ler* Jättefin! Och vad otroligt roligt att få en present sådär - det händer ju inte alltför ofta.

    Du nyttjade ju verkligen din lediga dag. Det är skönt att få rensat och städat även i garderober och jag står inte heller ut med det där "småstöket" hemma! *fnissar* Går ett varav varje dag nu när jag börjat jobba, så fort jag kommer innanför dörren, och lägger till rätta, ställer undan, rättar till, när killarna har farit fram...

    Hoppas du har en fin fortsatt vecka! Kram

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg