Dagarna...



.... och åren bara svischar förbi...
Långt in i september redan..

10 år idag sen Anna Lindh dog...
12 år sen World Trade Center...

Satt o pratade med R igår på jobbet.
Märkligt hur man minns vad man gjorde vid såna händelser....
Sällan man kommer ihåg vad man gör när det sker glada saker utan bara vid katastrofer, olyckor elr mord på offentliga personer.

Olof Palme....
Estonia....
WTC.....
Anna Lindh....

För 10 år sen när Göran Persson förkunnade hennes död låg jag i soffan dösjuk i halsfluss...
Kunde inte sova pga smärtan i halsen o febern o gick upp o la mig i soffan vid halv 6 tiden på morgonen o runt 7 tror jag det gick ut att hon avlidit av skadorna.
Hon var lika gammal då som jag är nu...

Nu är ju även hennes make död så barnen i 20 årsåldern är föräldralösa..
Ett grymt öde tycker jag att förlora bägge föräldrarna i så ung ålder..

Märkligt oxå att det bara är folk i "vänstern" som blir utsatta...
Har aldrig hört att nån försökt sätta en kula i Carl Bildt på sin tid elr Reinfeldt idag (elr liknande personer..) pga deras politik som förstör livet för så många som av olika anledningar inte är ute i arbetslivet elr har svårt att få långvarigt jobb.
En uttröttad 3 barnsmamma i fas 3 t ex...
Elr en man i 55 årsåldern, han oxå i fas 2-3...
Elr en kvinna i 50 årsåldern som är utsliten i kroppen men inte får nån sjukpenning för hon anses frisk att jobba...

Sökte jobb igår morse igen..
Åter på Stufvenäs, denna gg som frukostvärdinna.
Ett vik på 1.5 år, 75-100% i tid.
Då det även gällde att baka bröd o kakor så skickade jag med några bilder på det jag gjort, får se om det gör nån skillnad.

Jobbar ju denna veckan, i sön vad det mer än fullt, i mån stendött så det var en seeeeeeeeeeeeg dag.. :(
Igår lite mer normalt o idag har vi både frukost o lunch inbokat för ett mindre sällskap.
Det planeras för fullt inför Skördefesten som är om 2 veckor.
Ska ju vara invigning av vindkraftverkenm bl a.
+ allt annat som brukar vara då..
Uppskattar till ca 10 000 pers som strömmar igenom Kårehamn tors-sön den helgen.

30 min kvar tills jag ska åka o jobba så jag får sätta fart...
Borsta liket ur käften, dra på sig kläder o en snabbis till affären innan...
Har precis plockat ur de sista banan-å-chokladmuffinsen ur ugnen, hade 2 bananer som nästan sprang iväg av sig själv i skafferiet.
Så idag bjuder jag dom på nybakade muffins, även Kärleken ska få ett par nere på båten..

HA EN BRA DAG !!!

Kommentarer

  1. Javisst, åren bara går o de fort, hua!
    Då önskar jag dig lycka till med arbets sökningen.
    ha de Fia

    SvaraRadera
  2. Jag satt i bilen på väg till högskolan med min blivande pojkvän (och senare) man när Estonia hände och kunde inte vara ledsen eftersom jag var så kär. När WTC hände satt jag hemma och tittade på nyhetssändningarna och grät. När Anna Lindh dog kom jag in på mitt dåvarande jobb och alla grät öppet i personalrummet. Konstigt att man minns så exakt.

    SvaraRadera
  3. Usch ja - kommer ihåg, exakt, vad jag gjorde. Olof Palme, WTC...

    Håller tummarna för vikariatet!

    Kramar

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg