Skördefestveckan....


Skördefest 2012

... är inledd...
Nu har det laddats o laddas än för fullt i varenda hörna av ön inför den stundande Skördefesten som kickas igång på tors kl 18 i fjolårets "Årets by", Gårdby.
I år gick utmärkelsen till Stora Rör som då får ta hand om invigningen nästa år.

Jag börjar jobba på ons så tyvärr lär jag inte få se mycket av alla festligheter under de dagarna, knappt ens det lokala där nere mer än det jag jobbar med.
Ons-tors ska jag jobba 10-18, han skulle göra schema för fre-lör så jag får se tiderna då.
Men det är ont om folk så det lär väl bli många timmar..

Men trenden är ju att besökarna kommer tidigare o åker senare så ska jag göra nåt får det bli idag o imorrn.
Nästa mån ska jag städa, tvätta, packa o handla det hon vill jag ska ta med, ta det sista på tisdagen o sen bege mig till Kärleken o ställa bilen där.
Han kör mig till Karlskrona nästa ons morgon så tar jag tåget därifrån till Köpenhamn, kliver ju av rakt under ingången till Kastrup.
Upp o iväg till Sicilien..

Många som är ute o reser, "Asta" är på väg till Cypern, en annan fb-vän åkte till Turkiet i lör, Sammelsurium var ju på Gran Canaria nyligen....
Jag hoppas på sol o värme, jag kommer väl inte så mycket längre än till gården, hon jobbar ju.
Hoppas på nån utflykt åtminstone.

Men först ska Skördefesten klaras av.....
Vet inte om jag får så mycket tillfälle att ge er lite bilder från den kommande skördefesten.
Är det nåt man ska se på ön så är det den helgen..
Alla gyllenoranga pumpor, alla halmbalar o marschaller som lyser upp ön i höstmörkret.
Hoppas på att det vackra vädret håller i sig till helgen, så mycket trevligare för alla, både de som jobbar med det o för besökarna om det är fint väder än regn o storm.
90% av allt är ju utomhus..
Kontanter är bra å ha oxå för den som är hugad att besöka oss de dagarna..
Som sagt, 90% är utomhus o då finns inga kortdragare..
Ett litet tips bara :)

Ska ner en sväng till graven oxå fre morgon med ett ljus, det brinner väl iaf till lör natt..
Fre kväll kan jag inte hoppas på att komma iväg så det får bli på morgonen..

Lite bilder från förra årets Skördefest..





Människors fantasi o kreativitet spränger alla  gränser, finns inget som stoppar vissa från att skapa det mest fantastiska skapelser..
Å det är ju en enda stor matfest över hela ön så hungrig behöver ingen vara men räkna med köer..

Lite lunch i magen nu, överbliven taco's från igår får det bli o lite äppelkräm ef det..
Vad dagen kvällsmat ska bli är en gåta än men får väl gå på inventarietur i frysen o ev en tur till affären.

HA EN BRA DAG !!!

Kommentarer

  1. Förstår att det är lite surt att inte kunna se allt det fina för att man jobbar intensivt. Men det är ju skönt att du har resan att se fram emot! Hade verkligen varit skönt om man hade haft det! I helgen var det skördebal - alltså en stor dansbankett på ungerskaförreningen här som jag inte kunde delta på trots att jag verkligen tycker att det är kul. Att få dansa en hel kväll och natt. Inte dumt alls.

    Ha en bra vecka! Kram

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg