Skördefesten 2013....


Årets löktavla i Ventlinge, ca 24m2

..... är igång !!
En synnerligen kylslagen invigning blev det igår för fy jävulen så kall nordlig vind det var.
Brrrrrrr...........

Ägnade halva dagen åt att göra i ordning i cafeét där jag ska hålla till idag, imorrn o en stund på sön.
Jobb 11-23 idag.....
Ef kl 18 ska jag vara i butiken alt öltältet när det drar igång kl 20.
Borgholmbandet "Buffalo Power" ska spela som vanligt...
Irländsk folkrock, ett jäkla drag brukar det vara !!
Bussar går fr Bghm ut till Kårehamn varje timme, 40 kr t/r för den som vill.
Då slipper man ju problemet med parkering, kan ta sig en öl elr 3 så det är bara fördelar :)

Imorrn blir det nog bara till 18, besökarna gör Borgholm by night imorrn med det hejdundrande fyrverkeriet kl 21 så det brukar vara lugnt därute lör kväll.

Strålande sol som vi hoppas håller i sig, jag hoppas vinden vrider sig en aning.
Annars kommer det blåsa rakt in i cafét där jag ska vara, det är liksom bara 4 väggar...
Så det blir lager på lager med kläder idag för att inte frysa.

Nu på förmiddagen är det invigning av vindkraftverken med It o energiminister Anna-Karin Hatt.
Vi har buffé för 130 pers i tältet kl 11.30 men jag jobbar ju med cafét så det är jag inte involverad i.

Andra evenemang är bl a gräsklipparrace i Egby imorrn :)
Standard o modifierad klass...
Tänka sig vad man kan göra med en gräsklippare :)

ca 900 olika evenemang finns på ön, finns nåt i varenda avkrok o buske på ö'a.. :)

Annars pågår förberedelserna för Italienresan mellan varven på jobbet.
Köpte lösgodis till henne igår.
Tyckte jag hade en lagom påse...
Ooooops.... =))
1.3 kg !!!!
Öööh....  kanske blev lite väl mycket men skit samma !! :)

Men nu är det duschen som gäller, sen frukost, fixa sig i ordning å iväg...
En sväng till graven med ett ljus o en liten pumpa ska jag hinna oxå....


HA EN SKÖN (SKÖRDE)HELG !!!

Kommentarer

  1. Åh, jag ska verkligen ta och åka ner ett år! Men å andra sidan har jag ju svårt för när det blir för mycket folk att trängas med... hmmm...

    SvaraRadera
  2. hahaha gräsklippar race, kul!
    Ja nu har du verkligen ngt att se fram emot, härligt!
    ha de Fia

    SvaraRadera
  3. När är gräsklippar racet

    SvaraRadera
  4. *ler* Men OJ vad kul det lät! Hela arrangemanget - mindre kul är det ju om det blir för kallt! Men jösses vad du får jobba! Hoppas du får trevliga dagar på jobbet dock! Ta hand om dig!

    Kramar

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg