Dagens agenda...

... är denna :

Tvätta....


.... städa...


... å packa....

Är med rätta rätt slut idag.. :)
Har varit 4 intensiva dagar i Skördefestens anda....
Fotleder, händer, muskler ömmar....
Å som grädde på moset så stack jag en knivspets rätt in i tummen direkt jag kom in i butiken igår eftermiddag när jag stängt cafeét.. :(
Snacka om punkterad tumme.. :(
Vad det nu skulle va bra för?? :(

Slutade 17.15 så det var raka vägen hem.
En dusch var välbehövlig om inte annat så för att skona övr biobesökare från den (o)angenäma doften av restaurangköksodör...
Aftonen avslutades nämligen på bio i Bghm, vi såg "Skumtimmen"..

Jaaa.... joooo.....
Jag har ju inte läst boken så jag har inget att jämföra med.
Han har ju tydligen plockat bort vissa karaktärer fr boken till filmen.
Så det var inte så många skådisar i själva handlingen.

Men Lena Endré gjorde rollen som den lätt alkoholiserade "Julia" bra o Tord Pettersson hennes pappa "Gerlof".
Han är faktiskt hela 87 år gammal så det är bra att orka med en sån roll i den åldern.
Trodde faktiskt inte han var så gammal men han var ju heller inte så ung i "Änglagård" filmerna.

Handlingen var spännande o lite suggestiv..

Men för mig som ölänning var ju den allra största behållningen miljön o platserna.
På restaurangen "Moby Dick" satt dom på glasverandan o åt lunch, det var den restaurangen som jag jobbade på förra året i Sandvik.
Där gick jag runt borden o plockade disk...

När dom filmar en vy över kustvägen åkandes norr ifrån uppe vid Skurkvarnen i Jordhamn så vet jag exakt vilket hus polisen Lennart i filmen "bor" i..

Likaså på "Solhäll" där en scen utspelades, en förfallen restaurang som dom satt o drack en öl med ägaren.
Där jobbade jag sommaren -92, gick o serverade pizza o plockade disk bland dom borden dom satt vid.
Allt var så välbekant.. :)

Vem handlingens "Gerlof " var i verkligheten vet jag, han bodde tvärs över gatan till mitt barndomshem inne i centrala Borgholm.
En något excentrisk person.. :)
Han hade en herrfrisersalong där pappa klippte sig, det doftade hårvatten därinne :)
Samma soffa som han hade står än idag kvar i den nuv frisersalong :)

Så jag ger den 3 väderkvarnar =))


Nähä, dags att röja ur sängkläderna o dra mig ner till tvättstugan igen.,..

HA EN BRA MÅNDAG !!!

Kommentarer

Skicka en kommentar

Populära inlägg