Dagen före....



... Skördefestens avspark !!
Som f ö blir i förra årets Ölandsby, Gårdby.
Invigningstalare är it o energiminister Anna-Karin Hatt.
Hon dyker även upp på fre förmiddag i Kårehamn för att inviga vindkraftverken.
Jag lär inte se mycket av det utan kommer ha fullt upp med att jobba.
Det har varit en allsköns samling invigningstalare genom åren, från kronprinsessan Victoria, dåv statsminister Göran Persson, miljöministrar å annat löst folk...

När Kärleken kom därifrån igår så hade han invigningsprogrammet med sig så jag läste det.
Jojo, livvakter o hela entouraget för Hatti-fnattan ska med..
Kärlekens båt ska dock vara pressbåt, tv o tidningar ska åka med dom.

Såg att dom började montera upp tält på torget igår, det är ju öltält, försäljningstält mm.
Ikväll ef jobbet ska jag handla, sen sätter jag icke min fot på Ica förräns på sön :)

De här dagarna blir det bara lätt kvällsmat, både han o jag äter på resp jobb.
Idag blir det nog rätt lugnt tror, hoppas på åtminstone uppehållsväder o inte så blåsigt de kommande 3 dagarna.
De sista dagarna har varit rätt blåsiga med isandes kall vind, så synd om dom som måste stå ute i kall blåst 10-15 tim de kommande dagarna.
Det är inte roligt.....

Så jag började städa igår inför min resa om en vecka :)
Vad gör jag när jag bara har ev sön, annars bara mån förmiddag o tis kvar som ledigt??
Mån emiddag ska tonårstjejen till ortopeden, hon är ju så plattfot, får se om dom kan hjälpa henne med det.
På kvällen är det info-möte på Slottsskolan inför gymnasievalet hon ska göra till jul...
Herrejä**ar var åren rinner iväg...

Sön kväll ska vi gå på bio, Skumtimmen som är inspelad här på Öland.
Beställde biljetter igår o det var nästan fullt o det trodde jag oxå.
Men enl recensionen i tidningen ska man inte räkna med att känna igen sig, var det olika platserna är nånstans det vet jag till 90%.
Marnäs är ju Föra osv..
Men det är ihopklippt o uppånervänt men det ska bli kul att se den.
Jag är väl kanske en av de få ölänningar som INTE läst boken men det är en hel del ändrat skrev det oxå.

Jag är ju inte direkt nån bokläsare sen jag kraschade för 11 år sen, koncentrationen orkar inte så länge...

Men om knappt 2 timmar måste jag åka o jobba så jag får sätta fart...
Får väl anstränga mig lite mer dessa dagar när så mycket folk kommer, håret behöver jag inte bry mig om iaf.
En mössa nertryckt på skallen så det spelar ingen roll :)
Men nu e det frukostdax !!

Får se hur mycket tid jag får för att ge er lite bilder från årets Skördefest men nåt ska det väl bli iaf..

HA EN BRA DAG !!!

Kommentarer

  1. Du har verkligen fullt upp.
    Hoppas att allt blir lyckat!
    Ha det gott!

    SvaraRadera
  2. Ja jösses - du har verkligen fullt upp! Och så skall du ju ut och resa också, det hade jag glömt! Hoppas du får en trevlig helg L!

    Kramar

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg