Ölands Skördefest 2013...


... är över för denna gången...
En helt galen helg men så rolig iaf. =))
Jag kom ju inte längre än till jobbet o en stund i Bghm men det var jag ju medveten om..

Den kickades igång i tors kväll med invigning av Anna-Karin Hatt i förra årets Ölandsby, Gårdby.
I fre så var ju invigningen av vindkraftverken i Kårehamn, rent kaos bland bilar när jag kom ner strax innan 11 på förmiddagen.
Invigningen var ju till sjöss, tv o tidningar var på plats så jag se det på tv4 via webben.
När jag får tid...
Men allt hade gått bra, ingen trillade i spa't.. =))
Mingel o buffé i tältet för 150 pers men det såg jag inte ett smack av, jag hade fullt upp med att öppna i cafét jag skulle sköta.

Jag hade en del att göra under dagen, jag var ju själv så det var snärjigt ett tag men vid 18 så stängde jag.
Då jag var klädd för utejobb s a s så var det att fortsätta plocka upp i öltältet, vakta så ingen tog nåt o sen drog det igång med "Buffalo Power" !!

Så mycket folk, så härligt att höra dom igen !!
Ett sjujäkla drag o tryck var det !!
Sååååå läckert med banjo, elfiol o tvättbräda.. =))
Jag "kände", var bekant med 80% av dom som var där, det är mycket lokalbefolkning som åker ut dit den kvällen.
Det är på gott o ont, vissa är kul att prata med, andra mindre kul, man vet vem ska hålla ögonen på osv...
Senare under kvällen så kom en intensiv, isandes kall regnskur så framåt 23 började det bli riktigt kallt att stå i öltältet..
Jag var ju så trött oxå så det bidrog väl oxå...

Så kvällen slutade vid midnatt, 13 tim nonstop jobb !!!
Hem o mer elr mindre välte mig i sängen, jag var skitslut !!

Upp, äta frukost o sen en snabbrunda på Storgatan innan jag åkte till jobbet igen.
Väldigt lugnt i början men vid halv 1 tiden drog det igång.
Jäklar vad mycket folk !!!
Sålde en del pajer men hur många våfflor jag gjorde vet jag inte.
Då hade jag iaf hjälp av en kille när det var som värst, nån måste ju hämta mackor o dyl.
Men igår fick jag sluta 18, då var jag trött när jag kom hem..

Ett par svamptoast o 2 glas rött, en sväng ner till hamnen innan 21 för att titta på det fantastiska fyrverkeriet som avslutar det hela o sen gick vi hem.
Det är lite idag oxå, bl a Skördefestparad i Färjestaden vid 2 tiden som brukar visa de mest fantastiska ekipage men på det stora hela så åker folk hemåt idag.
Jag skulle inte vilja köra söderut i eftermiddag o över bron...

Lite bilder fr helgen.....

Storgatan tidig lör förmiddag...
Nån som var lite vinglig hem fr krogen i Skördenatten kanske?? =))


Årets Skördekonstverk på torget, i år en Ford -56..
Förr om åren har det varit både pumpagubbe o Skördebåt men i år valde dom en bil...



Torghandar'n laddar upp för fullt inför dagens kommers...


En hade använt temat om dejting i tv...
Förra året var ju Kamelbonden Bengt med i "Bonde söker...", i år har vi My fr Arontorp som är med i "Ensam mamma söker.."
Å givet att nån spann på det temat... =))



Här sitter blondinen =))


"Mitt" Kårehamn..


Restaurangen sedd fr Båthuset...


"Mitt" Café.. =))


Vår Herre har bjudit på det mesta i väderväg....
Alt fr isande, isande kyla till en underbar fre eftermiddag till en mycket fin regnskur på lördagen som skapade den mest fantastiska regnbåge jag sett !!
Gick över hela himlavalvet å dubbel dessutom !!!!




En mycket spektakulär himmel på hemvägen...




Det hela avslutades med ett hejdundrande fyrverkeri i Bghm's hamn....


Idag öppnar jag cafét kl 11, hur länge har jag inte en susning om...
Så länge det finns folk men denna dagen är ju rätt avslagen.
Jag hoppas jag kan åka hem direkt när jag stängt, nu har mycket att göra inför resan..

Ikväll kl 21 ska vi gå på bio här i Bghm, vi ska se Skumtimmen.
Ett "måste" nästan som ölänning =))
Imorrn blir det tvätt o städ, en sväng till VC med tonårstjejen o på kvällen är det info om gymnasievalet i högstadiet.
Ingen panik, allt på en gg....

Tis är det att packa det sista, dra till Kalmar för sista inköp till henne, växla euro på Forex o sen till Kärleken.
Ons förmiddag så går tåget o sen till Kastrup...

Har ju inte sett "ungen" sen i julas så det ska bli så roligt att få se henne =))

Men nu e det frukost, idag får det bli rostad macka med ost o apelsinmarmelad, varm choklad å kokta ägg.

HA EN SKÖN SÖNDAG !!


Kommentarer

  1. JÖSSES L!!!!!! Där kan man VERKLIGEN tala om att ha ett och annat att göra!! Då är det ju skönt att veta att flera delar av det faktiskt är sådant som dessutom är roligt..

    Ta hand om dig och hoppas att du får vilat lite med! Kramar

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg