Vaknade...



... till ljudet av ett ösregn när Kärleken åkte till jobbet...
Att dessutom ha nackspärr, komma på att jobbkläderna ligger på balkongen i ösregnet så kunde dagen börjat bättre...
Förvisso har jag tak över balkongen men dom var rejält fuktiga.

Så det har varit en seeeg morgon..
Pimpade upp morgonen med en lyxfrukost såhär en regnig torsdagsmorgon..


Igår gick det i 190 knyck tills klockan var drygt halv 2.
Då tog jag lunch, sen gick det TRE TIMMAR innan jag hade nån kund...
Kom ett par strax innan halv 5, ytterligare ett par runt 20 i 5.
Vid 5 så plockade vi in o jag åkte vid halv 6.
Misstänker det blir detsamma idag i detta vädret.

Bakade ju Banan-å-chokladmuffins igår:


3 ägg
2 dl socker
3 välmogna bananer
50 gr smör
5 dl mjöl
1 tsk bikarbonat
2 tsk bakpulver
ca 50 gr mörk hackad choklad

Vispa ägg o socker pösigt, mosa bananerna o ha i dom i äggsmeten.
Smält smöret o ha i det.
Blanda mjölk, bikarbonat, bakpulver o vänd ner i äggsmeten.
Vänd ner den hackade chokladen.

Klicka upp i höga muffinsformar, gärna på muffinsplåt, då håller de formen bättre.
grädda i 200C ca 12-15 min.

Ikväll ska vi ha am.pannkakor till kvällsmat.


1 ägg
2.5 dl mjölk
2.5 dl mjöl
½ tsk salt
2 tsk bakpulver
2 msk smält smör
ev 1 msk vaniljsocker

Vispa ihop en tjock smet o låt svälla några minuter.
Grädda plättar/pannkakor på medelvärme, servera med lönnsirap o bär.
Jag har tagit upp blåbär som jag strött lite socker över.
Det får smälta/töa under dagen så får vi rårörd blåbärssylt till :)

Nu får jag sätta fart, måste strax åka o jobba...

HA EN BRA DAG !!!

Kommentarer

  1. Hoppas resten av din dag blev bättre och att nackspärren släppte. Det är inget roligt att vakna på det sättet...

    Kramar

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg