Höstdagjämning...



... är det idag..
Dag å natt är lika långa, sen blir dagarna obönhörligen kortare...
En vecka sen sist jag bloggade.
Har ju varit hos Kärleken o där finns ju ingen som helst uppkoppling tyvärr så jag har läst ifatt er andra lite på morgonen.

Förvisso har jag varit hemma ett par ggr men i tors var jag sjuk o orkade inte ens slå på datorn.
Började som diffus smärta i vä sida i tis kväll.
I ons var jag inne i Kalmar o yrslade runt på Hansa City, jag mådde definitivt inte bra , jag hade ont men jag trodde faktiskt det var pms.

Det fortsatte dock att mala på, var en ihållande smärta i ons kväll men jag somnade iaf.
Vaknade, gick upp o kissade o lyckades somna om.
Vaknade igen o det var fft svart ute..
Klockjäveln var bara 4.52...

Då hade jag rejält ont i ryggen, började misstänka njuren.
Har haft en lång historia med njursten/smärtor sen 22 år tillbaka, höll på å förlora den hö mellan jul o nyår för 22 år sen men de senaste 15 åren har det varit lugnt.
Dock alltid på hö sida, aldrig nånsin på vä sida.

När jag stod halvlutad över handfatet på toaletten (jag blir illamående av smärtan..)  funderade jag på om jag skulle behöva väcka honom o vi skulle åka till akuten.
Gick o la mig på soffan, tog 2 treo för jag hade en brinnande huvudvärk o det gav med sig lite så jag slumrade till.
Men vid 8 tyckte han jag skulle ringa min VC o få komma till in husläkare så det gjorde jag o han körde ju hem mig.

Tja, det hela är lite luddigt.....
Röda blodkroppar i urinen påvisar ev förekomst av njursten, vita blodkroppar indikerar infektion.
Måttligt höjt crp, ökat antal vita blodkroppar i blodet.

Så en spruta voltaren i da a** o en rejäl dos med bredspektraantibiotika.
Smärtan gav sig med sprutan o sen har jag inte haft ont.
Remiss är skickad till urografi, för vilken gg i ordningen vet jag inte.
Å jag vill INTE göra den..
Man måste laxera dagen innan o jag får inte ens i mig det för det är nåt så vedervärdigt, stinkade äckligt så det går bara inte.
Man röntgar ju njurarna med kontrastmedel.
Så vi får se...

Det har varit mycket tv om dagarna...
Körslaget drog ju igång för 2 v sen men det är en blek samling körledare..
Book, Weise, Elisa, Aldén är ju inte direkt hårdrock*.....
Dom som är lite karismatiska är ju Ricard o Wille...

Ser fram emot "Bron" som börjar ikväll, så grymt bra det var sist..
Å på ons börjar mitt absoluta favvoprogram, "Bonde söker.." =))
Härligt med helt vanliga människor som söker kärleken... =))

I ons började ju "Trinny o Susannah.."
Tycker det är synd att det är ännu ett kändisprogram denna gg, dom har pengar o kan fixa stylister själva, bättre hjälpa kvinnor/män på gatan..
Men vi har ju sannerligen sett är bara för att du är kändis så har du inte per automatik snygg stil...

Men nu e det dags för frukost....

HA EN SKÖN SÖNDAG !!!

* hårdrock- i benämningen karismatisk, spännande, intressant...

Kommentarer

  1. Men Lena då - har du varit så dålig? Jag funderade just på hur det var med dig... Hoppas att det blev bättre?
    Men du, visst är det så, att hösten är här nu. Trots att jag försöker ignorera den så vinkar den åt mig.. Isch! Härligt dock att läsa att du är hos Kärleken. Sådant är alltid mysigt.

    Många kramar

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg