Advent....

 
 
.... står för dörren....
Personligen tycker jag bäst om denna tiden fram till jul.
Juldagarna är över på kick, dom går så fort så man hinner knappt njuta.
Men dessa dagar fram till jul är underbara tycker jag.
 
Alla ljus överallt....
Om 12 dagar är det dags för festerns fest, den glammigaste av dom alla...
Nobelfesten :))
Där kan Oscar's o Emmy slänga sig i väggen vad det gäller frasande klänningar o juveler.
Ser alltid på det om jag inte jobbat.
Ser hela prisutdelningen o banketten.
Är Stockholm dessutom gnistrande vintervitt är det ju magiskt..
 
Sen kommer Lucia i den mörkaste natten av dom alla...
Så vackert o stämningsfullt...
 
Om 18 dagar landar Italienskan :))
 
Jobba ja...
Nä, det gick inte, fick vara hemma igår o är hemma idag.
Lät som en raspig grammofonskiva fr 40 talet igår när jag ringde chefen igår morse.
Å ska jag vara riktigt ärlig så hade jag faktiskt lite feber igår eftermiddag.
Jag är betydligt bättre idag, halsen är ju inte lika illa men ändå...
Så jag blir hemma idag, den sista dagen på jobbet :(
Kan hoppas dom behöver mig mera senare i vinter, är tacksam för dessa 2 mån som jag sluppit af o a-kassan.
 
Så jag gick här hemma igår, plockade lite mellan varven jag låg på soffan o vilade.
Tvättade lite igår kväll också, skönt få undan det.
 
Har ju ingen bil nu.. :(
Skulle på verkstaden för att byta rostiga bromsrör som upptäcktes på besiktningen men där upptäcktes också att en lyset var lite lågt så han skulle justera det.
Det visade sig att hela insatsen till lyset var trasigt, förmodligen pga smällen m älgen.
Å sånt ser man ju inte mitt i högsommaren när man knappt sätter på lyset överhuvudtaget.
Så det blev mer jobb än väntat så kanske jag är utan bilen hela helgen också..
Jag får ju låna pappas bil om jag behöver, dom åker ingenstans kvällstid iaf men ändå.
 
Är ju dans lör-sön men får se vad jag orkar.
Black Jack+julbord+ Sandra brukar vara rätt "stökigt" på dansgolvet pga berusade personer.
Sön däremot är mer intressant isf , Drifters spelar.
Hon har en ljuvlig stämma Erica o hon är grym när hon blåser på med saxofonen.
Dom är sååååå bra men alltid, alltid när dom spelar i närheten så krockar det med annat.
Dom spelar alltid på Skälby i början av sept, alltid, alltid den helgen jag är på LS i Skåne hos syrran..
 
Tyvärr har vi nåtts att 2 mycket tråkiga besked inom dansbandsvärlden...
"Turbo" (Henrik Wallrin) väljer att sluta i LS o idag har Micke i PH's meddelat sin avgång.
Bägge anger familjeskäl o det är ju så, till sist är det familjen som får gå före, i Mickes fall är det små barn.
I "Turbo's" fall, lång resväg o hans pappa är sjuk.
Men dom kommer bli grymt saknade...
Bägge är otroligt duktiga musiker o Micke har en underbar röst !!!
När "Turbo" försvinner så försvinner min sista kontakt med gamla Wahlströms..
Å Micke har blivit en god vän så jag kommer sakna dom.... :((
 
Så idag får det bli lite plock här hemma, det sista inför advent.
Jag får besök i eftermiddag så jag ska bjuda på musselsoppa.
Ska bli såå gott, det är ju inget jag gör åt mig själv.
Måste ju liksom koka ALLA musslorna på samma gg, kan ju inte ta några o frysa resten, dom är ju levande.
 
Å när jag kom upp fr tvättstugan så satt lill-loppan + kompis o smaskade i sig kladdkaka direkt från frysen som jag skulle haft till efterätt så jag får baka en ny :))
Ungar.... grrrrrr....... :))
Haha, nä, det är kul att dom kommer o fikar hos gamla mor...
 
Nu får det bli frukost o lite morgontv.....
 
Drifters, "Vem kan älska dig som jag??"
En underbar bugglåt med ett jäkla tryck i :))
 

 
HA EN FIN HELG !!!
 



Kommentarer

Skicka en kommentar

Populära inlägg