Strålande...

...sol började morgonen med men den försvann rätt snabbt...
Men tänk vad man kan hinna om man bara får den berömda tummen ur da a**....
Soligt o torrt väder, jo, då rullade jag hop min balkongmatta, ner på piskställningen o bankade lite på den.
Lät den hänga o lufta en stund, under tiden åkte jag ner till mina föräldrar o städade min bil...
Förmodligen sista gg'n detta året....
Jag har sån lyx förstår ni så jag har en mugg-burkhållare o det hade väl skvimpat ut lite cola nån gg o torkat in så nu fick jag äntligen bort det !!
Å dammsugit bort en del grus...

När jag kom hem så rullade jag ihop min balkongmatta så nu står den nere i förrådet till nån gg i slutet av mars när man kan börja sola där ute igen.
Samtidigt plockade jag upp min balkongslinga jag har fr advent till mitten-slutet av januari på mitt balkongräcke så jag byter nästan mattan mot slingan kan man säga.. :))
Ska kolla senare att den ftf funkar som den ska för den är en verkligen en ljusglimt i decembermörkret...

Jo, det visade sig vara kladdkakans dag igår.
Jag väntade mig besök så jag ställde in en i ugnen.
Då jag har ett otal recept o sällan fått den perfekt, (blir ju gärna torr) så googlade jag det.
Å fick upp Roy Fares recept, vettig mängd med smör o socker i den så jag gjorde den.
Såååååå jäkla, makalöst god den blev !!!
Nu uteblev besöket tyvärr men jag hoppas han kommer igen en annan gång så jag fick njuta av den själv.


 
Den optimala kladdkakan:


2½ dl socker
120 gr smör
2 ägg
1 tsk vaniljsocker
1 dl mjöl
½ tsk salt
3/4 dl kakao
1 dl minimarschmallows
½ dl jordnötter (det uteslöt jag..)
 
Smält smöret o ha i sockret, låt smälta samman en stund.
Rör i övr ingredienser,  marschmallows o jordnötter sist.
Smörj en springform ca 24 cm o häll smeten där i.
Grädda i 175C ca 20 min.
(Jag ställde min klocka på 17-18 min o det blev perfekt !!)
 
 
Så halva har åkt in i frysen å jag tog en bit ef dagens göromål.
Får hoppas jag dansar av mig det ikväll..
För nu blir det duschen, sen in till Kalmar o träffa underbara LK på MAXI en stund när dom signerar skivor o sen vidare färd mot Växjö för jubileumsmiddag o dans till bästa PH's..

 

 
HA EN SKÖN LÖRDAG !!!


Kommentarer

  1. Visst är det fantastiskt att se solen alltemellanåt... :)) Hoppas du har en riktigt fin helg med mycket dans!

    Kram

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg