Tisdag.....

Jupp, tisdag idag.....
Dagarna går i 190 känns det som..
Fick ju sluta lite tidigare igår för jag skulle in på mammografi..
Snacka om löpande band...
In å ut på ca 5 min !!!!
Var ute innan jag ens skulle vara inne :D

Jojo, jag slog på stort igår, åt middag på Ikea..
Iddes bara inte laga mat när jag kom hem..
Parkerade bilen, såg att det lyste i köket....
Hmmmmm......släckte inte jag??
Jodå, lill-loppan var igång o färgade håret IGEN!!
För jag har ju så bra speglar..
Jojo, å så får jag tvätten med fläckiga handdukar o färgstänk i badrummet...

Fick ÄNTLIGEN tummen ur det berömda a** o gjorde en sats müsli.
Det är ju lite pill med det o jag har varit trött sista tiden o inte orkat ta itu med det men igår blev det.
Är ju så gott med egen müsli, annat än den smaklösa, "dammiga" man köper i affären.

 

 
Blondie's Lyxmüsli:
 
14 dl havregryn
2 dl cocos
1 dl kross linfrö
½ dl råsocker
1 dl pumpakärnor
1½ dl havrekärnor
1 dl mandel, hackad
1 dl hasselnötter, hackade.
 
Vätska:
2½ dl vatten
½ dl rapsolja
½ tsk salt
1 msk vaniljsocker
½ urskrapad vaniljstång, (kan uteslutas)
 
För extra lyx:
Torkade tranbär
50 gr supertunn flisad mörk choklad 55% (Odense)
 
Blanda alla torra ingredienser.
Skaka ihop vätskans med vaniljsocker o salt o häll det jämt över grynblandningen.
Rör med skaftet av en träsked så det blir jämt fuktat, då klumpar det sig inte.
Häll upp på långpanna, sätt in i ugn, 200C.
Låt stå 10 min, rör sen om var 5e minut tills det är alldeles torrt.
(ca 45 min)
 
Låt svalna o strö över tranbären o den tunnflisade chokladen.
Häll upp i fin burk o servera.
 
 
Nu måste jag fixa lite middag.
Idag blir det potatisplättar o bacon.
Inte illa en tisdagskväll !!
 
HA EN SKÖN KVÄLL !!!


Kommentarer

Populära inlägg