Oj, oj, oj......

Foto- Evelina Johnson.
 
 
......en sån danshelg det blev !!!
Sååå mycket dans, så mycket skratt o kramar...
 
Som bekant så åkte jag in till Maxi i Kalmar där LK skulle signera sin nya platta.
Det var en del folk men när kön tog slut så fick jag chansen att prata lite med dom.
Ååååh så tråkigt det vara att behöva lämna dom o åka iväg men man e ju tvungen att välja....
Så trist att dom är så långt bort härifrån så man så sällan får se dom.
Men skivan är kanon !!!
Om förra plattan var mycket rock'n'roll så har denna mer feeling av country.
Men vilka underbara låtar !!!
"Torkade rosor o tummade brev" o "Kjesarens nya kläder" är nåt i särklass kan jag säga...
 
Men färden gick mot Växjö o Jivers 35 års jubileum :))
Jag anlände vid 5 tiden, egt alldeles för tidigt men så blev det.
Hade ju ingen annanstans att ta vägen..
 
Satt o pratade lite med folk i allmänhet, lite med PH's osv..
Mingel i början med cider o tilltugg.
Middagen serverades kl 19 o vilken middag... :))
 
Förrätt: Kallrökt lax på ruccola , toppad med parmesan.
Huvudrätt: Kycklingfilé, hasselbackspot, citronsås o sallad.
Dessert: Vaniljpanacotta med hallon o blåbär..
 
Dagen till ära hade dom grundaren av Jivers där som berättade hur klubben tillkommit.
En del fadäser o mycket skratt följde..
24e mars 1979 var startdatumet.
 
Kl 21 så taktade Björn in 1a låten o sen var det hålligång till kl 01.
Varmt, svettigt o galet kul !!!
Jag hade tur så jag fick nattlogi hos en dansvän så jag slapp 15 mil hem i nattens dimma..
 
Söndagen förflöt på soffan till kl 14, då var det dusch, lite mat o sen iväg till den andra dansklubben, Swing, i Växjö.
Premiär för mig där, hade aldrig varit där tidigare.
Stor, fin danshall men många dansare så det var tidvis rätt trångt.
För kl 17 så taktade Micke i Sannex in 1a låten o sen var det håååååååll-i-hatten resten av kvällen...
Dom levererade som alltid till fullo !!!
Grymt duktiga musiker o sen Andreas otroliga röst till det.
Dom har även en myyyyycket duktig 2a sångare i form av Micke.
 
Som många vet så jag rätt konservativ av mig när det gäller dansband så många undrar hur jag kan gilla Sannex??
Jodå, det finns perioder när jag inte varit på dom men just nu har dom en repertoar som passar mig.
Den populärmusik dom spelar nu är väldigt dansvänlig vilket många andra s k moderna dansband inte har i mina öron iaf..
Men som alltid så är smaken som baken, delad.....
 
Men när klockan var 20.30 då begav jag mig hemåt, tro det elr ej... (slut 21..)
Stack fram huve´t lite snabbt på scen o sa hej då vilket fick Micke att utbrista:
Määääääään....du kan ju inte åka NU !!!! Vänta tills ef dessa låtar o så drog dom igång..
Men jag begav mig hemåt så jag var hemma strax ef 22.30.
 
Bara att tvätta av sig lite o gå tills sängs, alldeles danshög~~~~~~
Morgonen var lite seg på jobbet men sen flöt det på.
När jag kom hem var det tvätt...
Då jag skulle tvätta mina handdukar ef lill-loppans färgning så kunde jag ju inte hänga upp rena handdukar i ett halvsunkigt badrum så det var bara att svabba av hela toan.
Handla, diska mm så det blev inte mycket mer igår.
Lagom kul en måndagskväll när man varit borta en helg... :(
 
Så ikväll har det varit lugnet själv, en stund på spikis gjorde susen.
Har precis sett Olle i LS på Kulturnyheterna om dansband av anl att dom släpper en samlingsbox i dagarna.
Som Per Sinding Larsen sa, dom är mer än ett glättigt dansband..
Dom har en tung feeling av country o med det kommer en annan värdering in.
Ett annat djup som countryn har, om hur livet kan te sig när det inte blir som man tänkt sig.
Man känner igen sig i låttexterna o kan ta det till sig.
Å Olle är en person som kan få fram känslan när han sjunger..
Inte alla sångare har den förmågan..
 
Den 5e dec står dom på scen på Sandra i Kalmar o då ska jag vara på plats !!!
Men ingen kväll kommer nånsin att toppa den kvällen den 31a juli på Stortorget i Karlskrona för den kvällen var magisk, helt jävla magisk !!!!
 
HA EN SKÖN KVÄLL !!!
 
Här i "I walk the line.." från just den kvällen... <3
 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 



Kommentarer

Populära inlägg