Väderguden........

 


...... var nådig idag, vaknade upp av att solen började komma fram :))
Det var lääääääääängesen den visade sig :))
Dom tog faktiskt upp det i tv häromkvällen att det varit så extremt grått denna november.
I Växjö har det varit minst av alla, ynka 45 min sol tills den dagen.

Jodå, hade en kanonkväll till Sannex i Oskarshamn.
Mycket folk, hela 640 fötter samsades om utrymmet ;)
Så det var hälsenans o fotknölens afton igår till att börja med iaf.
Sen "hittar" liksom alla sin plats tills största del så det flöt bra.
Det var ju kursavslutning för 2 dk tror jag, både Sne'steg o Rudabuggarna brukar ha sin avslutning ihop.
Men trots det så var det lite småtjurigt på dansgolvet mellan varven.
Man fick vara på hugget för att hitta nån, en sån kväll är mycket en kompiskväll, att man dansar med sina kompisar o inte så mycket med dom som kommer utifrån.
Så jag bjöd nog upp till 80%......
Åkte på ett par nybörjare men annars var kvällen kanon !!
Å jag vet hur det är att inte kunna så mycket o för att lära sig måste man öva osv men "suck"...

Många bekanta, nån ny stjärna, nån man inte sett på länge osv...
Fanns dom jag hade velat dansa med men hann inte....
Men att Sannex är Årets dansband 2014 är inget snack om saken :))
Dom är oerhört musikaliska o duktiga musiker o Andreas otroliga röst till det...
Men dom har en grym 2a sångare i Micke, trummisen...
När han sjunger "En clown i mina kläder..." han gör det så grymt bra !!!!
Ikväll är det dans i Växjö men det hoppar jag, Jannez är kanon men Expanders ger jag inte mycket för.

Hade lätt kunna smälla i mig en kebabrulle inatt, var så hungrig när jag kom hem men det fick bli 2 kokta ägg :))

Men tro't elr ej men det är faktiskt dansband här hemma i Byhåla på Kräjjzy ikväll.....
Vårt ölandsband Lasse Trofast ska spela i afton.
I mina ögon är det väl lika upphetsande som Matz Bladhs elr nåt annat moget mogenband men Lasse är nog den enda ölänning som har o nånsin kommer vara den enda ölänning som fyllt Kalmarsalen 2 ggr till sista plats för Julkonsert.
Han är omåttligt populär som sångare, när han gör kyrkokonserter är det slut till sista plats.
Han sjunger otroligt bra så det får bli en sväng dit ikväll.
Det tråkiga är att det verkar inte finnas några Borgholmsbor som kan bugga o foxa vettigt men man vet aldrig....
Har ju bara 4 min på cykel hem därifrån om det är "dålig" dans...

Så idag fick det bli att börja med adventsstädningen...
Alla mina 4 fönster är rena in å utvändigt o bytt gardiner i 3 fönster, hänger upp mina advents-julgardiner i köket på fre eftermiddag.
Ringde ef lill-loppan så hon fick faktiskt komma å hjälpa mig lite.
Vi har haft mattor ute, ska byta även på golven i 2 rum.
Verkar bli lika fint väder imorrn så då får soffmattan åka ut, sen kan jag göra resten hur mycket det än regnar o är skitväder ute.

Så nu e det bara ett problem kvar, middag????
Har inte en susning om vad jag ska ha elr vad jag är sugen på..
Jo, pizza men avstår, inte värt kalorierna... :(
Har iaf fått igång tv-boxen igen, en jobbarkompis sa åt mig att dra ur kontakten så det gjorde jag idag o lät det stå i ca 2 tim medans jag städade, satte i kontakten, lät det stå så i ca 15 min o satte på tv'n o det funkade.

HA EN SKÖN KVÄLL !!!





Kommentarer

Populära inlägg