Jodå....



..... det blev en bra kväll igår på Krääääjjzy.... :)
Han e en suverän entertainer Lasse Trofast !!
Allt fr trubadur till renodlat dansband till coverband till att fylla en kyrka till sista plats med en konsert med enbart andlig musik till bröllop o begravningar.
Sånt kallas rutin :))
Å han har väl spelat o sjungit i sådär 40 år elr nåt... :))

Å jag tror han är den enda som kan få hela Crazy att sjunga allsång till "Pärleporten" å "Ovan där.." :))
I buggtempo dessutom :D
Crazy Heaven är ju en fd misssionskyrka, där har jag gått en gång i söndagsskola vid ålder av sådär 5-6 år elr nåt.. :))
Baren är där altaret stod förr o scenen är uppe där orgeln en gång stod tror jag.
När dom för 1a gg gjorde en krog av byggnaden så gick personalen klädda i nunnekläder till många av de äldre invånarnas fasa... :)
Bodde rakt över gatan i en lägenhet med italienskan som då var 2-3 år , lagom kul på sommaren när det slutade kl 2 o jag skulle upp kl 4.45 för att börja jobba kl 6 i Kalmar....

Lasse är ju otroligt musikaliskt begåvad, han spelar flera instrument o han har en fantastisk röst.
Men har alltid haft sitt jobb kvar o haft musiken som hobby trots förutsättningar att kunna leva på det på heltid.

Men dansen då??
Nja.......det var väl sådär....
Berusningsgraden hos de manliga besökarna var av varierande grad men sprang på en gammal bekant som jag buggade med.
Å så fanns det en äldre man där, han var grym på fox...
Hade han varit helt nykter hade det var rent magiskt tror jag...
Men det var en kul kväll iaf !!!

Så idag har adventstädningen fortsatt, en del av grovjobbet är gjort.
Allt som behöver ut i friska luften har varit ute så nu kan det vara vilket skitväder som helst framöver för jag kan städa ändå !!

Trots att jag har dansat både fre-lör så suger det i kroppen ef mer dans~~~~~~
Lyssnar på Sannex version av Stiftelsens "Rotlös" å jag hade aldrig upptäckt låten om dom inte gjort sin version av den.
För jag tycker dom gör den 10 ggr bättre än originalet å där är det Andreas röst som är nyckeln.
Han har en fantastisk röst o hans känsla o närvaro i låten är magisk.....
Å med Micke på trummorna är det fulländat..
En helt otrolig foxlåt, med rätt man är det rent magiskt...
En man som är "nära", kroppsligt o mentalt, en hand varligt bakom nacken o den andra på ländryggen å man flyter bara med.....

Å det blir nog Sannex igen den 6e dec, alla var supertaggade i bilen i fre på att åka till Pumpen i S.Vi..
Men först är det nästa helg, kanske både lör-sön på Sandra, Kalmar.
Å den 5e dec står LS på scenen där... :))

Imorrn börjar min sista vecka på jobbet vad jag vet nu....
Tråkigt men så är det...
 
Här är Sannex version av "Rotlös"...
 

 
HA EN SKÖN SÖNDAG !!!

Kommentarer

  1. Jag gillar oxå "rotlös" men med Stiftelsen.
    Ha en toppenkväll!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Hej du. Ja, det blir inte så mycket bloggläsande för min del nu tyvärr... Jag ber hemskt mycket om ursäkt.. Har läst ifatt och sett att du i alla fall har haft en bra danshelg?! Underbart! Och jag måste hålla med Millan här ovan: gillar också "Rotlös" med Stiftelsen bättre, MEN du fick mig att lyssna på den andra versionen också!

    Skönt att din fot börjar må bättre men mindre roligt att det kanske är sista veckan i jobb. November gör ju sitt till att det inte blir mycket roligare..

    Skickar kramar och hoppas du får en fin vecka!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg