Då.......

....... var det söndag igen o ytterligare en vecka har passerat....
Tog mig iaf till gymmet i fre kväll o jösses vad testosteronet låg tjockt.. :))
Har nog aldrig sett så mycket folk på gymmet överhuvudtaget o inte en fre kväll..
Men man ska väl "bränna" lite innan helgens godsaker kanske :))

Förstår inte varför det är så svårt att ta sig dit ibland när det är så skönt o går bra när man väl är där??
Så nu får jag göra en uppryckning, försöka få lite bättre kontinuitet i det..
2 pass i veckan med dans på helgen är en lagom nivå för mig när jag jobbar heltid..

Jobba ja....
Vi har extremt mycket att göra just nu så jag o 2 till jobbade igår.
Vi skulle ha fram ett visst antal o det fick vi med lite marginal så det var bra.
Så nu har jag jobbat igen de timmar jag förlorat å lite till.
Tandläkaren, mammografi, utv.samtal har tagit timmar som jag nu fått igen.
Så det blev nästan full dag igår, drygt 7 tim.

Halv 2 kom chefen....
"Ska vi ut o käka ikväll??"
Ööööh...javisst.... :))
Så vi slutade 4, hem o byta om, tillbaka till jobbet kl 6 för samling o "mingel".
Vidare gick vi till grannen, Harrys...
Snack, mat o bowling blev det...
Jag åt fläskfilé m Idahopotatis o beasås...
Ett glas rött vin till det, jättegott !!

Å så skulle vi bowla....
Nja, är väl inte det jag är bäst på men se på fasen, slog jag inte en strike !!!
Å lite senare kom 2 strike på rad :))
Ja, jäklar.... :))
Plötsligt händer det.....
Kul var det iaf !!!

Senare drog vi vidare till Crazy Heaven elr Kräjjzy som vi bara säger....
Ett ställe här i Byhåla för "mogen ungdom", alltså min ålder... :))
Spelas bara vinyl där, musik fr 50 talet till -92 då vinylen upphörde.
Men nja....är väl inte riktigt min grej....
Men kul att sitta snacka lite men tröttsamt att försöka konversera med fyllskallar...
Ena minuten är man såå vacker å trevlig å nästa ett dumhuvud för man inte ids dansa med dom...
Man blir bortskämd med nyktert, trevligt folk på de danser jag besöker o toleransen blir mindre o mindre för fyllskallarna..
Jodå, vissa går att konversera med men många är totalt hopplösa....

Men vid midnatt gav jag upp, en lång dag tog ut sin rätt.
Vaknade upp med sprängande skallavärk i bakhuvudet, hade det förra helgen också.
Orkar snart inte med det, får nog söka för det snart....
Låg en stund på spikmattan o det lindrade men ändå.
Tror elr rättare sagt, vet nästan med 99.9% att det kommer fr nacken på nåt vis.

Så idag får det bli lite av varje...
Åka o handla, baka bröd, ett ben-ryggpass på gymmet o sen tvätta ikväll.
Hivade ur mina sängkläder i fre kväll o bäddade rent, såå ljuvligt skönt att glida ner i rena, fräscha lakan ef badet jag tog.

Imorrn är det jobb igen men på fre kväll kl 21 så spinner vi loss på parketten i Parken, Oskarshamn till bästa Sannex igen !!!

Men nu får det bli frukost...

En passande låt idag men ett av Sveriges bästa dansband, Streaplers :))
"En grå, grå dag..."
 


Kommentarer

  1. Åh det är det bästa, att få krypa ner i renbäddad säng.
    Ha en fin Söndag!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Jo du - renbäddad säng är ljuvligt!! Och fylleskallar är hemskt, vilken ålder man är i.. Så urbota jobbigt och irriterande. Hoppas din jobbvecka blir ok dock. Och du har ju något fint att se framemot!

    Kram

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg