Februari.....

...... startade med en rivstart....
När jag vaknade igår hade jag inget bokat för dagen så jag drog på mig träningskläderna å skorna å drog ut en timme...
Fantastisk morgon, sol, vindstilla å lätt fruset..
Gick så lätt att springa, kunde sprungit till Växjö å hem igen om jag velat ;)
Ingen trötthet i benen, full av energi så det var ljuvligt.
Å jag sov från kl 23 i sön kväll till 8.30 igår morse nonstop å när det hände sist var nån gång i höstas..

Ställde mig på vågen igår morse..
Minus 2 kg på 3 veckor !!!
Yabba-dabba-dooooooo~~~~~~~~
Så underbart skönt att se kilona försvinna :))
Nu ska ju inte 20-30 kg bort men det lilla räcker för att byxor å annat ska sitta bekvämare å att jag kan komma i mina jeans som bara hänger på galge nu :))
Å visst känns skillnad när jag springer, lägg en 2 kg's  sockerpåse elr mjölpåse i en ryggsäck å ta på den å spring så märker man skillnaden.

Hem å äta frukost, 10.45 plingade telen om jobberbjudande 13-19..
Tackade ja inom några sekunder så det var bara att plocka ihop grejerna å åka iväg.
Tur man är flexibel...
Hade som tur var 2 matlådor i kylen tänkta för sambon efter helgens middagar så det var bara att ta en.
På jobbet vid 14.30 på väg upp i hissen för rast så plingade det igen.
Jobb idag 10.30-19..
Så det är ren tur att man hinner snappa upp sms'en när dom kommer, att dom kommer när man hör dom å hinner svara.
Så iväg till CG å handla lite efter jobbet för att göra matlådor till idag.
Persiljestuvad blomkål å färsbiffar fick det bli, det var det enda jag kunde komma på i handvändning som man säger.

Äldsta dottern är på snabbvisit i Svea Rike men anlände imorse med färjan så nåt besök hos gamla mor blir det inte.
Nu får man inte gå ombord till fots längre på färjorna utan det är transferbuss som på flygplatserna.
Polisen hade kollat pass å ID på en del sa hon, antagligen en följd av flyktingströmmen.
Väderutsikten sa 20-25 s/m så jag hoppas det inte varit alltför hårt resa över i natt.
Hon flyger på tors till Italien igen för att åter bli italienska å jobba där.
Tanken är att blir det inget jobb imorrn så kör jag ner till Skåne ikväll efter jobbet så hinner jag träffa henne lite men det får visa sig under dagen.
Får jag ett fullpass jobb imorrn måste det gå före, hur tråkigt det än är.
Så nu får det bli frukost, fixa mig i ordning å sen åka till jobbet.
Ska fixa ett parkeringstillstånd per månad nu, vågar inte tänka på hur mycket jag lagt i park.avg under januari....hua säger jag...
 HA EN BRA DAG !!!



Kommentarer

Populära inlägg