Fredagskväll.....



..... har det blivit...
Fast ett tag i morse trodde jag det var lördag men det var det ju inte :))
Både jag å sambon hemma, det är inte så vanligt en fredagsmorgon.
Han har ju jobbat eftermiddagsskift denna veckan å jag hade inget jobb inbokat så blev det så.

Varit ute på vift större delen av dagen, ända borta i Alvesta :))
Körde sen till en bilverkstad å fick bilen fixad på ett par timmar så nu är den tyyyyyyyyyyst när man kör :)
Innan lät den som en rallybil i Värmlandsskogarna å så dyrt blev det inte heller så det var tacksamt.
I väntan på bilen så åt vi mat istället för fika så idag blev det en pizza.
Visst är det gott att ta hem hämtpizza men inget slår när man får den direkt från ugnen.
Vet inte när jag åt pizza sist, nån gång i höstas på gamla jobbet tror jag.

Brödet blev fantastiskt gott igår !!
Ska lägga ut receptet sen, har varit jättedålig på det på sistone.
Flera har frågat om olika mat jag lagat å bett om recept men har inte fått till det att lägga ut.
Imorrn bitti sätter jag in en PP iaf, jättelänge sen vi hade det.

Jocke i Kindbergs kommer tillbaka i april efter sin ca 6 mån ledighet pga sina stämband.
Nu hoppas vi dom håller så han kan fortsätta sjunga .
Samtidigt har Ola tagit beslutet att tacka för sig så Anders Wigelius som ersatt Jocke under tiden kommer att fortsätta som ordinarie medlem i Kindbergs.
Är evigheter sen jag dansade till Kindbergs känns det som, har hört mycket positivt om Anders, att han gav dom en nytändning så vi får se när det kan bli.

Å idag begravdes fd dansbandsdrottningen Carina Jaarnek på Värmdö.
Hon avled ju av en massiv hjärnblödning för dryg månad sen.
Hon blev Sveriges 1a kvinnliga kapellmästare -89 för sitt eget band, Carina Jaarnek.
Ännu en som fick lämna livet för tidigt...
Man inser hur skört det är, man får ta tillvara det man har å göra det bästa av det.
Älska, skratta å lev, man vet inte hur lång tid man har här på jorden..

Tja......näe......... så mycket mer blir det nog inte idag..
Lite tv å mys under filten i soffan får det bli....

Måste avsluta med mannen, myten legenden från Boden som vi hade förmånen att få se live i lördags.. :))
Brolle i "Amazing grace" med anledning av dagens begravning av Carina Jaarnek...

 
 HA EN SKÖN KVÄLL !!




Kommentarer

  1. Man får göra det bästa oavsett ensamhet eller tvåsamhet.
    Själv är jag himla singel men tror inte att jag tyar med dejting sidorna...
    Ha en härlig helg!
    Keram

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg