Redan.....

.... torsdag....
Hiskeligt vad dagarna springer iväg....
Men jag har ju jobbat från förmiddag till långt in på kvällen å då försvinner tiden snabbt..
Förkylningen är bättre men smärtan i vä sida av huvudet är kvar så jag åkte till läkare idag.
Svårt att förklara med smärtor allt från ilande, skärande smärta, tung huvudvärk till ömhet i käkled å muskulatur.
Inflammation i käkleden....
Jo, tjena.....
Å andra sidan hade jag till 98% satt den diagnosen själv innan så förvånad blev jag inte.
Det eller nån nerv men det var ju käkleden.
Antiinflammatoriskt i några dagar , sen hon tyckte jag skulle kontakta tandläkare för att få ordning på det.
Ja, det är ju sååååååå billigt oxå...

Min misstanke var att det har att göra med besöket hos kiropraktorn för 2 veckor sen, det började 4-5 dagar senare.
Å på återbesöket idag så instämde han.
I det dåliga skick jag var då, med så spända muskler å låsningar att när det lossas så retar det ju det musklerna som legat fel länge å ska på rätt plats igen.
Typ....
Så tandläkaren får allt vänta ett tag...

Idag så höll han på över en timme med mig.
Gick igenom allt, bröstrygg, käke, nacke å axlar.

Operation båddymejkåver inför DEN STORA GALAFESTEN på lör  är inledd å nästan klar.
Benen har vaxats, ögonbrynen plockats å färgats.
Då tvättar man av ev överskottsfärg jag inte får bort idag å färgen blir precis lagom till lör kväll.
Fixar fötterna på lördag..
Vill inte ha riviga fötter som maskar upp strumpbyxorna :))
Tyvärr inte så mycket att göra åt naglarna på händerna, även om jag bär vinylhandskar på jobbet hela tiden i stort sett så blir dom uttorkade iaf.
Får väl polera upp dom, fila dom jämna å lite glans bara.
Ingen längd som är snygg att måla å då är det bättre att ha dom naturella.

En tjej på jobbet ska oxå dit (vi jobbar inom samma område, dock inte ihop..)
Jag ska ha långklänning, ska du ha det??
Nä, det ska jag inte, jag ska ha knäkort klänning.
Men det SKA vara långklänning...
Nope, det ska det INTE....
Vid "klädsel kavaj" är det knäkort klänning som gäller, vid frack däremot är det långklänning som gäller...
Å andra sidan tror jag inte det gör nåt :))

Nu har jag ju skrivit en hel del om denna festen å ni undrar säkert vad som är så märkvärdigt med det...
Jo se, det är Gruskalle som fyller 50 år :))
Gruskalle var den 1a dumpers som tillverkades i Volvofabriken i Braås 1966 :))
Således fyller fabriken  oxå 50 år !!
Å då slår Volvo på stort å bjuder in till stor galafest på lördag :))
Sambon bara skakade på huvudet när jag berättar om alla förberedelser jag å många andra kvinnor gör inför festen typ vaxa benen, fixa ögonbrynen, gå till frissan å allt annat..

Men älskling..... det är damernas afton på lördag ;)
Ni män kan ha era tråkiga kostymer men vi får glittra å glamma med smycken, skor å kläder som aldrig förr :)) 

Mellan vc å kiropraktorn var jag ju hos frissan å gjorde slingor.
Hon drog några snabba tag med effileringssaxen på hjässan å nacken, putsade till runt öronen å tunnade ut å kortade ner polisongerna.

Hon berättade att hon var totalt fullbokad på lördag med damer som ska på samma fest.
Färgning, klipp å allt annat... :))
Å många som ringt å velat boka tid efter att hon blev fullbokad så frisörerna får en bra helg i å runt Växjö :))
Inte en aning om hur många som kommer med nånstans 1500-1700 pers :))

Men innan dess så ska en vända hem till ön hinnas med.
Har bakat en hjärtformad kladdkaka som barnen å jag ska fira Alla <3 dag med imorrn kväll lite i förväg.
Skulle ju åkt tillbaka på kvällen egt men frissan avbokade ju så lill-loppan ska hjälpa mig med håret lör förmiddag så kanske vi kan få ihop det snyggt.

Nu är det hög tid att packa inför morgondagen.
Å sen sängen, måste upp 6 imorrn bitti....

GRUSKALLE 50 BAST !!




HA EN BRA KVÄLL !!

 



 



Kommentarer

  1. Men oj och usch och oj!! *Ler* Vet inte riktigt i vilken ände en skall börja! Usch, naturligtvis för inflammationen!! Sådant är aldrig roligt! Och oj och ohhhh för den trevliga festen du skall gå på! Hoppas du får ordentligt roligt!

    Kram

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg