Oj, oj, oj......


 .... en sån Galafest det blev !!!!

Men innan dess så var jag en sväng hem till Öland.
På väg till Byhåla så körde jag en sväng runt graven med blommor å ett ljus.
Även de som inte finns med oss kan ju få en hälsning på Alla <3 dag...

Väl hemma så däckade jag i soffan..
Åt middag hos mina föräldrar med barnen, jag har ju på förekommen anledning inte ett smack i kyl elr skafferi att laga mat av.
Gick hem till oss å smaskade i oss kladdkaka med grädde å färska jordgubbar till efterrätt.
Sonen drog till fritidsgården, mamma e inte så viktig vet ni ;)
Å lill-loppan drog till en kompis lite senare å jag somnade i soffan..
Igen...

Plockade med mig lite frukost så jag fick i mig nåt på morgonen, duschade, lill-loppan dök upp så vi fixade håret.
Sen åkte jag omgående då det tar 2 tim hem till Småland.
Var tvungen att tanka i Kalmar, på väg nedför påfarten till E22 så pajade avgassystemet så jag har värsta rallybilen nu :(
Men sambon snackade med nån snubbe på festen så det fixar väl sig men ändå...

Så det var att plocka fram kläderna, sminka mig å göra mig klar så åkte vi vid 5 tiden, skulle plocka upp en annan på vägen.
Väl framme så blev vi hänvisade till "vår" garderob för sektion röd å grön å vi var ju "gröna".
Fanns en till för gul å blå sektion så det var ju smart tänkt.
Bytte skor, tog med dom + buggskorna i en ryggsäck  å det var smart, slapp man springa fram å tillbaka mellan garderob å bordet varje gg man ville ha nåt.

Hittade bordet, slog oss ner..
Rätt lång väntan innan nåt hände, klockan var nog 18.45 innan Sarah Dawn Finer kom ut på scen.
Hon öppnade med att sjunga "What a wonderful world..)
Då visade det sig att hon var kvällens värdinna/konferencier ihop med nån Måns Nilsson? (skåning..)
Sen påannonserade hon 1a numret, trio Bröderna Hipp, hipp, Herrey..
Då var det 3 Volvochefer som skulle göra Herreys nummer fr -84.
Men 30 sek senare kom RIKTIGA Herreys in å tog över :))
Jublet blev stort kan jag säga !!! 
Dom är lite.....öööh...äldre idag ;)
Men rösterna å move'sen sitter där än...

19.20 kom förrätten in:
Örttårta och sparris på kavringsbotten, toppad med löjrom,  serverad med krispig sallad, färskrökt lax och rökt hjort.
Vin: Solitär Riesling Trocken

Huvudrätt
Helstekt kalvrygg (inte oväntat med nöt, många muslimer jobbar där..) serverad med vitlöks o örtöverbakad potatisbakelse med syltade rotfrukter o grönsaker samt gräddig kantarellsås.
Vin: Spring Village Merlot
(otroligt gott, köp det om ni ska ha gott rödvin)

Dessert:
Lingonbavaroise i vit chokladdroppe med mörk chokladcreme o lingoncoulies.
Garnerad med chokladspiral färska lingon.
Kaffe/the.

Tyvärr tog det alldels för lång tid mellan förrätt å huvudrätt, 1.5 tim..
Under tiden underhöll Sarah å Måns med historien om Gruskalle.
Världens 1a serietillverkade dumpers !!
På 50 år har 70 000 dumpers tillverkats i Braås, ställer man dom på led så räcker det från Vida Arena i Växjö, ner över Öresundsbron, genom Danmark till Hannover i Tyskland.
Gruskalle lastade 8-10 ton den största idag lastar 60 ton !!

Sen var det en galenpanna till där...
Nån Jecko?? Gecko?? har barnprogram till nån kanal...
Jaha, barnprogramledare??
Öööööh.....??
Men han var mer än så, han var både magiker, akrobat å komiker.
Han var ta mig faan inte redig nånstans den tokfaan... :))
Han klättare upp på en fristående stege å jonglerade med en kniv, yxa å brinnande fackla !!!
Totalt tokgalen var han !!
Å det gick i 190knyck !!

Huvudrätten kom in 20.45 ca...
Efter det så underhöll några "gamlingar" från Wallmans salonger.
Nja...sådär....
Inte min smak av musik kan jag säga....
Herrarna i gänget gjorde parodi på "Tenorerna" typ Pavarotti å co..

Men när desserten kommit in påannonserade Sarah:
Å nu har vi sparat det bästa till sist...(typ..)
Mannen, myten legenden....
(jaha??)
.....från Boden....
(va?? Brolle?? tänkte min hjärna på en microsekund.....)
BROLLE !!!!!
Dra åt helvete, jag höll jävla på å dö :))
BROLLE !!!
Jag bara skrek:  
VA??? :))
Å in på scen kom han, Brolle !!! 

Nu snackar vi musik alltså !!
Folk rusade fram till scen, inkl jag !!!
Mobilerna blixtrade för fullt å det filmades.
Å vilket drag det blev !!
Det blev 3-4 välkända rocklåtar, en egen "Seven days and seven nights" å sen slutnumret med alla "Let me entertain you..."
Tyvärr var han bara på scen ca 40 min, kunde ju varit en timme iaf !!
Lite bilder...



  Bröderna Herrey i äldre upplaga :))
Slutnumret "Let me entertain you.."
Å jag fick Brolles blommor :))
Det ni brudar, har ni fått blommor av Brolle?? :))
Han såg väl att jag var av samma sort som han ;)
Men INGEN, absolut INGEN hade glammigare skor än jag :))


Sen tog dansen vid...
Ett liveband med 2 tjejer i spetsen stod för den delen.
Ett coverband, det skulle väl vara lättsmält musik som passade alla, allt från Abba till country, Chuck Berry  mm.
Dom gjorde en grym version av en låt som var med i Jill's veranda "Two more bottle of wine.."
Riktigt bra var den !!
Tror det var med Di Maggio den låten var med.
Å dom gjorde en suverän version av Chucken's "You never can tell.."
En av tjejerna spelade elfiol å det är såååå grymt läckert !!

Sammantaget så åt å festade 1 300 pers, lika stort som Nobelfesten :))
Fanns dock 3 stora minus:
Isande kallt i hallen (föga förvånat i en ishockeyarena men ändå..) trots jag hade kofta var det rätt kallt stundvis.
Tyvärr hamnade vi i utkanten av dukningen, scenen var rakt fram men vi längst ner.
Det var varmare i mitten faktiskt.
Det var utlagt golv på isen men man kände kylan underifrån, benen var nästan bortdomnade ett tag.
Jag fick upp å röra på mig mellan varven.
2. Det tog alldeles, alldeles för lång tid mellan förrätt å huvudrätt, 1.5 tim.
3. Å hon påannonserade Brolle när assietten med dessert sattes ner.
Antingen fick man skita i hur desserten smakade eller så fick man negligera Brolle.
Hade dom kortat tiden mellan förrätt å huvudrätt med ½ tim så hade vi hunnit äta desserten innan han gick på.
Men en fantastisk galafest blev det, en kväll att minnas lääääääääänge....
Inget, absolut INGET hade läckt ut i förväg.
Det brukar alltid vara nåt kommer ut, maten elr nåt annat som ska hända under kvällen men absolut ingenting läckte ut denna gg.
 
Vakande upp till Alla <3 dag...
Stod 25st rosor i olika rosa toner å väntade på mig igår när jag kom hem :))
Helt fantastiskt så vackra dom är !!
Har ätit frukost vi ska lyxa på räksmörgås lite senare.
Middag blir benfri kotlett med klyftpot, sallad å pepparsås.
Dans på klubben å imorrn är det vardag igen.
Fått mån-tis inbokad nu i helgen så får vi se hur fortsättningen av veckan blir.
Förkylningen är i stort sett över å inflammationen i käkleden på väg bort så jag hoppas på en piggare vecka.

HA EN FIN ALLA <3 DAG !!!




  






Kommentarer

  1. Oj, vilken kväll! Trist med massa väntetid men det låter ändå som hela behållningen av kvällen var positiv!
    Kram Pia

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg