Sista.......


 Växjösjön 160229
...........vinterdagen idag....
Imorrn är det VÅR !!!

Ja, herregud en sån helg det blev...
Antingen har man inget jobb alls eller så kan man jobba hur mycket som helst.
Hade ju bara fredagen inbokad i tors när jag skrev sist.
På fredagen fick jag in jobb på lördagen 7-19 å det var helt ok.
Men 6.30 sön morgon ringde arbetsledaren å undrade om jag ville jobba, L var sjuk...
Tja, jag var på plats 7.30 å jobbade till 19.
Under förmiddagen igår kom dagens jobb in, 11-17......
Nu har jag jobbat 8 av de 9 sista dagarna så nu är jag tokslut.
Har fått ihop 146,5 tim för februari, inte illa för en tim vikarie.
Men både igår eftermiddag å idag så har tillvaron "gungat" av trötthet.
Så jag måste ha en vilodag eller 2, kan ju bli en vecka, det har jag ingen aning om men lite vila måste jag ha.
Tyvärr blir det inte lika mycket framöver, vi har haft flera som varit sjukskrivna 2-3-4 v men som nu är tillbaka.
Å jag är ju beroende av folk som är sjuka eller på annat sätt inte kan jobba sin ordinarie tid, så är det bara....

Så jag har inget annat gjort än jobbat sen jag skrev sist..
Jo, lite fredagsmys med sambon blev det, det enda på hela helgen..
Bakade potatisar, gjorde egen skagenröra å en supergod chokladmousse till efterrätt.
Men imorrn ska jag komma ifatt lite här hemma men jag ska vila oxå, jag måste helt enkelt..

Idag har vi fått ännu ett sorgligt besked, att Josefin Nilsson avlidit......
Ännu en som fick lämna för tidigt...
Blott 46 år gammal...
För knappt 1,5 mån så avled Carina Jaarnek endast 53 år..
Man blir helt matt, så unga som dom var..
Josefin kan man bara spekulera i men hon hade nyligen opererats, en blodpropp kanske som hamnade fel??
Har sagt det innan å säger det igen..
Man ska ta tillvara tiden man har här på jorden, man vet inte hur lång tid man har på jordskorpan..

Med det så avslutar jag med en låt tillägnad ovan nämnda Josefin..
Bert Månsson skrev den till henne på 20 min när han sett-hört henne 1a gången, han blev helt betagen i henne..
Å med ett av mina absoluta favoritdansband Thorleifs !!!
Jag var hängivet Thorleifs-fan på hela 90 talet när dom hade sin enormt stora återtåg till dansbanorna å drog överfulla hus å parker, det var helt galet alltså...
Idag har dom lagt ner, Thorleifs röst är inte vad den var en gång även om han gör enstaka sologrejer men ack vad jag saknar dom....



 HA EN BRA KVÄLL !!




Kommentarer

Populära inlägg