Fy fasen....

No more kalla fötter in da soffa :))
....för detta läbbiga väder.......
Isigt i luften, snöblandatregn som vräkte ner precis när jag kom hem.
Åkte på "shoppingtur" efter jobbet om man kan kalla att handla mat för shopping :)
Men sockorna ovan inhandlades på Rusta för 60 riksdaler, det var väl dagens shopping.
Blir lätt kall om fötterna å benen när jag sitter i soffan å det är inte alltid sambon är hemma å kan värma dom.
För han är som ett levande element, så varm å go <3

Har bara varit jobb, jobb å jobb.......
Lagade ju matlådor så vi har klarat oss vad det gäller det.
Hade inget mer inbokat än till idag men vid lunch kom L å frågade om jag kunde ta hans pass imorrn.
Han var sliten å behövde vila, han har både studerat å jobbat samtidigt så det blir 7-14.30 imorrn oxå.
Men sen måste jag ha en ledig dag, det känns i fötter å ryggslut nu.
Så många timmar i söndags å sen de här dagarna å imorrn oxå.

Ljuvliga toner nådde mina öron idag när jag kom upp i köket på sjukhuset, det spelades LS för fullt.
Lite ovanligt så jag var tvungen att fråga...
Jo, det var en av damernas sista dag, imorrn vaknar hon å är pensionär å för att förgylla sista dagen så spelade dom hennes favoritmusik.
Den glädjen varade ända till M gick runt å frågade vems skåp som var vidöppet i omklädningsrummet??
"Ja, jag har nycklen i fi......"
Jävlars !!!
slutihuve't.se...
stolpskottnr1.com......
Jaja, jag hade 14 kr i plånboken men jobbigt om kort å annat försvinner så jag hastade ner å låste det.

Igår var sambon sugen på matjessill men jag var sådär intresserad...
Åååååh, gubbröra kom som snilleblixt :))
Så direkt när jag kom hem idag så kokte jag 2 små potatisar som fick svalna så tärnade jag dom å blandade ihop en gubbröra.
Köpte danskt rågbröd å toppade med röd caviar.
Jäklars så gott det blev !!!
Passade ju bra idag när "Badhotellet" har säsongspremiär.
Smörrebröd på svenska :))
 
2 små kokta potatisar
2 kokta ägg
Hackad gul lök efter eget tycke
1 brk matjessill
ca 1 dl Mat.yoghurt
ca 2 msk Majonnäs
Dill
 
Tärna potatisen, hacka lök, ägg å matjessill.
Lägg i en bunke, ha i mat.yoghurt å majonnäs till en lagom smet.
Ta lite i taget, inte för rinnig, då flyter det bara ut.
Smaksätt med  dill.
Lägg på danskt rågbröd, toppa med lite röd caviar.
En kall öl hade suttit fint till det :))

Skulle ju köpa hel laxsida idag på Willys.
Fanns icke en enda kvar å det är bara tisdag..
"ja, vi har sålt myyycket mer än vi beräknade bla, bla bla men imorrn kommer det igen.."
Men suuuuuuuuuuck.... måste jag köra dit imorrn igen efter jobbet.
Är så sugen på laxburgare med en kall sås till.
Tror jag köper 2 faktiskt, inte så lätt att få tag på till bra pris här.
Uppvuxen på en ö så har man alltid haft lätt tillgång till fisk.

Faan, ibland undrar jag om jag har en skruv lös, tänker bara på mat... :))
Men så är det väl, det är ju ett stort intresse.....

Nä, nu blir det slapp i soffan, Parneviks rullar på tv'n.
Verkar vara en skön familj å fantastiska bilder från Florida.
I mars är det 10 år sen jag å italienskan var där.....
Jisses, vad tiden springer iväg....
Men nästa år fyller jag 50 å året efter fyller sambon 60 så kanske det kan bli ett besök då.
Kryssning vore inte fel i mars när han fyller...

Å kl 21 drar "Badhotellet" igång säsong 3.
Danska serier är suveränt bra överlag å denna likaså.
Ska bli kul å se det igen....

HA EN SKÖN KVÄLL !!
 
 
 
 


Kommentarer

Populära inlägg