Vintern.....

......kom på besök igen i helgen.
Å det är väl rätt naturligt för årstiden att det inte är över riktigt än...
Men förra året åkte jag inlines i Bghm i slutet av februari, det har aldrig hänt innan så det var tidig vår förra året.
Men vi hade hiskeliga -13 igår morse men en tröst är att det håller inte så länge nu, vare sig det vill eller ej så är det 1a mars om 13 dagar !!!
Då är det vååår, vår, vår, vååååååååååååååår. :))
Tjo-hoooooooo~~~~~~~~~~~
Även om det ftf är snö å minusgrader så är LJUSET här, det underbara (å obarmhärtiga ) vårljuset !!!
Å det ökar varje dag...
Får vänta ca 3v till, sen blir det fönsterputs, att få rena, fina fönster när det är vår är underbart !!
Kunna hänga ut kläder på tork, inte för att dom torkar så mycket men den fantastiska doften som blir när man hänger ute.
Om inte storbonnen som är granne kör skit vill säga.... :))
Idag är det ett fantastiskt väder, strålande sol å blå himmel.
Inget jobb inbokat så idag får jag äntligen lite gjort hemma.
De sista 2 veckorna har varit mycket jobb, nån enstaka dag ledigt bara å dom har varit fullspikade från morgon till kväll. 
Har lagat mat till mig å matlåda till sambon idag, kielbasa (korv) västerbottenmos å broccoli.
Blir nog suveränt gott tror jag !!
Helt perfekt att jobba i kök, man får mycket inspiration till middagar, ibland står det ju helt still med denna eviga vardagsmat å matlådor.
Har svabbat av min toalett (har lyxen med egen toalett å ett helt, stort sminkskåp för mig själv) ska ta den andra toaletten, kök å golven när han åkt.
Han vilar-slumrar nu så jag vill inte dra igång dammsugaren innan han åker.
Både vatten å el till spisen försvann under tidig förmiddag.
Han-vi har eget vatten å finns ingen el funkar inte pumpen å ingen el till spisen så kan man inte laga mat..
Tog nån timme innan han fick styr på det men nu vet jag var propparna sitter å kanske kan fixa om det händer när han jobbar eller är borta på annat sätt.
Man är sårbar utan el, så är det.
Lite för sårbar, vad gjorde dom förr??
Vedspis, den funkade alltid å varmt hade dom :)) 

Fick jobb inbokat imorrn förmiddag till 12.30 men det vet vi hur det gick sist..
Skulle sluta 12.30, fick förlängt till 14.30, slutade med 15.30 :))
Så det får vi se då men skönt komma hem tidigt nån dag.
2 kvällar sent denna veckan, i mån kväll var jag hemma 20 ö 8, lagade mat å var klar 20 i 10.
Lagom att gå å lägga sig igen.....
Igår var det ljuvligt skönt att komma hem halv 8 å få dunsa ner i soffan å bara vila....
Söndag är oxå inbokat så det blev en bra vecka.
4 av 5 dagar jobb är bra., kan ju hinna komma in nåt för fredag oxå.
Måste ju bjuda på lite musik såhär på lillördagen :))
Låten jag skrev om i sön, "Two more bottle of wine" här med Martin McBride :))

HA EN BRA DAG !!!



Kommentarer

  1. Några bakslag får man räkna med innan våren kommer, härligt med ljuset.
    Vi e på la Gomera o firade alla hjärtans dag med att dela en flaska Cava på altanen.
    ha de Fia.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg