Grått....



... grått, grått är det ute....
Inspirationen är nere vid lilltånageln å skvalpar..
När det var så fantastiskt väder i helgen så stod jag inne från soluppgång till solnedgång..
Men så är det...
Luften gick ur mig helt igår, blev inte ett skit gjort men idag får jag försöka uppbåda lite energi.

Morgonduschen är gjord å lite spa-vård på det.
Har behövt det sista veckan men inte ids att göra nåt.
I vanliga fall tycker jag det är kul att småpyssla lite med kroppen men när det blir ett måste är det inte alltid så kul men nu är det gjort.
Tagit hand om mina fötter, filat å smort in, plockat mina ögonbryn, får sätta lite färg sen.
Ska pyssla om mina naglar oxå, är så torra så dom spricker trots vinylhandskar på jobbet.
Men det torkar ut iaf tyvärr...

Det var ju "tjejkväll" igår på Grand Samarkand, det stora shoppingcentret i Växjö.
Men alltså.........
Jag tycker det hela är urlöjligt..
Vadå "tjejkväll"??
"Tjejkväll" är för mig nåt man har på en fritidsgård för 13-17 åringar.
Jag tror knappast det är den gruppen dom eftersöker som är köpstark.
Å "tjejkväll"??
Rosa ballonger å annat puttenuttigt...
Var är männen då??
Varför inte ha en shoppingkväll för alla??
Varför fanns inte manlig grooming vid sidan av kvinnornas styling??
Detta bara befäster fördomarna om att kvinnor är shoppinggalna freaks !!

Jag ger inte mycket för jämställdhetshetsen, var å en ska göra det den är bra på.
Sen ska man givetvis ha samma lön för samma arbete men snart ska männen föda barn oxå, det får inte finns någon olikhet mellan könen snart.
Men detta är såååå förlegat så man storknar, speciellt idag när männen shoppar lika mycket som kvinnorna.
Förr kanske det inte var så men idag är det en köpstark grupp.
Ja, det är frivilligt att åka dit men jag var ensam hemma å behövde handla mat så jag åkte dit.

Å så har det fötts en lite bebis...
En kunglig sådan dessutom utöver alla de andra barn som föddes igår.
Uppenbarligen i rekordfart dessutom.
Jag är rojalist ut i fingerspetsarna men den hysteriska rapporteringen gör mig helt matt.
Herregud, det klart hon födde ett BARN !!
Vad annars??
En hamster som storasyster Estelle ville ha??
Men journalister är helt makalöst dumma ibland !!!
Hon är garanterat lika trött som vilken nyförlöst mamma som helst, lika öm, svullen å sydd.
Mjölkstinna bröst som ömmar så jag tror inte det är så annorlunda för henne.
Vackra namn, Oscar Carl Olof.
Kunde vilket barn som helst heta idag så det är roligt.
Inga otippade namn, Oscar trodde jag inte på då en av Victorias kusiner heter så men så blev det.
Hertig av Skåne...
Men hallå Kungen??
Öland då???
Ska nån få en sån titel över Öland (som är ett eget landskap, Sveriges minsta) så är det en av hennes barn då hon nog är den av dom, jämte Kungen, som värnat mest om Öland.
Samtidigt har dom sorg då Prinsessan Birgitta make, Kungens svåger avled igår i Tyskland.
Men så är det, liv å död går hand i hand...

Anti-rojalisterna, Republikanerna spyr sin galla över det hela.
Skulle det vara bättre med President??
Knappast....
Räcker med politikerna som käbblar, att behöva ha presidentval dessutom vore hemskt.
Till skillnad från många politiker kan dom "föra sig" (uppföra sig alltså) å gör ofantligt mycket mer än man kan ana för Sverige.
Man kan bara se på grannlandet Polen som jag nu har insyn i.
Duda blev president i höstas,(dock inte sambons tycke) nu vill INGEN ha honom kvar....
Det blir väl snart revolution där..
Dom förfasar sig över skattekostnaden dom betalar för kungahuset per år.
Det är ca 15 kr PER PERSON å ÅR!!!! (2010)
Tycker man det är en sån oerhörd summa borde man se över sin ekonomi....

Å på tal om kungligt....
På söndag körs Vasaloppet igen.
De som läser-känner mig vet om mitt totala ointresse för sport men det är ett evenemang som jag alltid ser om jag har möjlighet.
En makalös prestation att köra de 9 milen från Sälen till Mora.
Nu åkte ju Gustav Vasa andra hållet men iaf.
Förr var det alltid frukost framför tv'n hemma, den enda gången vi fick äta frukost framför tv'n :)
Å jag har gjort likadant med mina barn, nu äter jag ofta frukosten framför tv'n men nybakade scones, varm choklad, fluffiga am-pannkakor å lite annat gott måste det vara.
Jobben lyser med sin frånvaro men nu har jag fått in måndagsjobb iaf.

HA EN BRA DAG !!!










Kommentarer

Populära inlägg