Vardagen.....



........ är åter med en käftsmäll....
Betalade mina räkningar idag, det var inte roligt..
Känns som om det kvittar hur mycket man än försöker att jobba så blir det inget över iaf.
Glad jag fick helgen med barnen iaf, få göra nåt ihop mer än bara vara hemma när jag kommer till ön.

Kl 18 ikväll kom det in jobbsms om morgondagen på sjukhuset så det fick jag.
Tors eftermiddag-kväll, hela fre å nästan hela lör är det fiskaffären.
Kan hoppas på nåt på ant tors förmiddag elr sön på sjukhuset annars får jag vara tacksam för 4 av 5 dagar denna veckan.
Men det blir ändå knappt 30 tim på allt å lönen blir därefter....... :(

Imorrn är det 3 veckor till  lill-loppan fyller 18 år...
Helt ofattbart att hon är myndig nu !!!
Därefter är det cruisingen hemma i stan 21a maj som man har att se fram emot..
Dåligt med dans, det är väl 16e april som är närmast, Sannex-Blender spelar i parken.
Å våra vänner i PH kommer hit samma helg vi ska fira lill-loppan så det går vi miste om men det kommer väl fler ggr får vi hoppas.

Har varit vackert väder de här dagarna om än inte så varmt.
Igår hivade jag ur sängkläder å slängde in det i maskinen så 2 maskiner tvätt blev klara å torra ute.
Altanen ville inte samarbeta riktigt, det drog kalla vindar från sjön så det gick inte sitta därute.
Däremot så körde vi in till Ingelstad å var ute å gick i 1.10 tim, jätteskönt.
Men så fort man fick vinden mot sig blev det kyligt, hade nästan behövt ett pannband.
Var ljuvligt skönt att få krypa ner i rena, fräscha lakan igår kväll.
Skulle bytt innan påsk men varken tid elr ork fanns å jag var så invaderad av virus att jag ville bli bättre å få sanera sängen från sjukbaciller.

Livet börjar återvända nu, ostadigheten har försvunnit, har dock idiotattacker med hosta då å då.
Men jag är trött, gruvligt trött, kroppen tar stryk att jobba intensivt när man är så dålig som jag var förra veckan.
Men det är tungt, att alltid ha panikångesten flåsande i nacken vad det gäller ekonomin.
Att hoppas på att få ihop timmar varje vecka.
Att aldrig få slappna av å bara njuta.....
Men nån gång kanske det blir min tur....

Ikväll får det bli "Parneviks" på tv, "Badhotellet" verkar utgå för hockey.
Får komma i säng hyfsat för morgondagen blir tidig...

HA EN SKÖN KVÄLL !!!




Kommentarer

Populära inlägg