Oj, oj, oj.......

.....en sån kväll det blev till Wahlströms !!!!
Anlände 19.55 men blev nr 2 i kön :))
Paret framför oss upplyste oss om att dom inte skulle öppna förräns 20.30..
Jaha, där stod jag i dunjacka, shorts å gympaskor....
Men jag har ett par byxor du kan låna.... erbjöd sig tjejen så jag fick ett par överdragsbyxor så det var perfekt.
Jag räknade faktiskt med att kunna gå rakt in då det var öppet för matgäster men dom var väl lite tjuriga å ville inte släppa in oss.
Kön fylldes raskt på så faktiskt, dom öppnade upp 20.15.
Å det fullkomligt vällde in folk under tiden....

När klockan var 3-4 min i 9 så äntrade dom då scenen..
När Daniel slog an 1a gitarrsträngen utbröt ett öronbedövande jubel av visslingar, tjoande å handklapp under 3-4 min !!
Snacka om att vara efterlängtade, då fick man en tår i ögat:))
Vilket mottagande dom fick !!!
Dom öppnade upp med 2 lugna fox å sen var det igång :))
Vid paus så frågade jag en vakt hur många det var??
Gissa??
550...??
Mer....
600??
Mer...
Ofattbara 620 pers hade kommit för att återse Wahlströms !!
SEXHUNDRATJUGO !!
Rekord !!
Helt makalöst så mycket folk !!
Så dansen blev "sådär" å det hade jag räknat med.
Visste det skulle bli knökapackat å då blir det så.
En hel del armbågar, en stötte mig ett flertal ggr i ryggen, inte skönt kan jag säga..
Vissa håller ut armbågarna som flygplansvingar !!
Lilltån å utsidan på vä fot fick sig några smällar, likaså fotknölarna.
Lite jobbigt att behöva stå å trampa länge på samma ställe för man kommer ingenstans men sånt får man ta ibland.
Det går inte att spinna loss som man vill när det är så trångt..

Musikmässigt då??
Jodå, visst lät det som förut å lite till :))
Wahlströms soundet sitter där än :))
Nåt litet missöde blev det, vet inte om Daniel tappade texten i början på en låt eller om det var nå strul med en kabel till gitarren men vad gör det??
Fick höra de flesta av de gamla låtarna å ett gäng nya.
Å visst fick jag höra Anders (trummis) sjunga både "Sick and tired" å "Aint gonna do it" :))
Men en å annan låt man hunnit glömma oxå, bl a "Varje kväll..", en underbar foxlåt !!
Men när dom drog introt till "Blå blå ögon.." trodde jag stället skulle lyfta !!
Den låten ÄR Wahlströms, så är det bara !!!
Så gott att få krama om dom igen, det var längesen sist !!
Anders har jag träffat 3-4 ggr under tiden då han roddade åt LS ett tag å Daniel fanns ju i en duo med Andreas (fd medlem i Casanova), dom hade ju Rivalerna ihop. 
Dom spelade i Blomstermåla för 1½ år sen då jag träffade honom men det är allt.

2 nya tillskott varav en nygammal.
Mattias (bas) spelade med Wahlströms 01-06 upplyste han mig om men det var före min tid.
Den andra killen Oskar hann jag inte prata med igår men det tar vi en annan gång....
Å det bästa är att det tar inte 4 år till nästa gång...
Vad jag vet nu blir det i Maj, nån spelning inte alltför långt härifrån, kommer inte ihåg riktigt var.
Men man vet aldrig vad som dyker upp under tiden....

Parkens dagar är ju tyvärr räknade, 30 juni går den i graven :(
Ett gäng med Christian Mini Olsson (basist i Sannex, numera bosatt i Växjö) i spetsen har gjort vad dom kunnat med namninsamling mm för att få ha den kvar men icke.
Den rivs å det ska byggas bostäder där.
Då står Växjö helt utan nån lokal för oss som dansar vilket är mycket märkligt.
Det finns 2 stora dansklubbar, Jivers å Swing, en dansförening Club 68 å nån annan dansförening till tror jag.
Att då ta bort den enda möjligheten för dans i denna stad är mycket märkligt...
Men som vanligt är dans inte viktigt....
Igår cirkulerade ny namninsamling för att kommunen ska bygga nån ny lokal där det kan hållas dans, får se vad det sluter.
Men det är sorgligt, myyyyyycket sorgligt..........

Så denna dag har varit rätt loj.. :))
Vaknade lagom till starten av Vasaloppet så jag la mig i en annan säng å tittade på det.
Sambon kom upp efter nån dryg timme, fixade nybakade frasiga bullar å god frukost.
Får gratulera Norge till trippelseger i Vasaloppet, tyvärr ingen svensk där.
En stund i sängen å sen en dusch så börjar man återhämta sig.
Har förkokt broccoli till en broccoli å fetaostpaj vi ska ha till middag, kassler å sallad till det.
Sambon är "bokad" till nybörjarkursen i fox på klubben ikväll å sen är det vanliga danskursen på det så det blir klubbafton ikväll.

Jobb imorrn, det blev 6 dagar ledigt, alldeles för länge men inget att göra åt.
Ska prata med chefskocken imorrn om att komma in i köket på kalla sidan s a s för att kunna få fler timmar.

Måste ju avsluta med en Wahlströmmare....
"Varje natt..."

HA EN SKÖN SÖNDAGSKVÄLL !!!



Kommentarer

Populära inlägg