Grattis.....


Födelsedagsbakelse med jordgubbsmousse fr CG :))


....till käre sambon som fyller år idag :))
Nu är det inga jämna år men iaf :))
Å så mycket firande blev det heller inte, gemensam frukost å en bakelse, sen var han tvungen att åka iväg.

Å jag har tagit itu med fönstren å bilen idag.
Men jag vaknade med halsont from hell å när kl var 2 idag så hade jag 38.1 i feber så jag är rätt mör.
Men nu är dom i stort sett klara, har varit ett fantastiskt väder idag !!!
Bara fönstren rakt ner mot sjön som är kvar men det tar jag en tidig morgon framöver... 
Men 2 av dom kan jag aldrig tvätta utsidan på, det sluttar kraftigt nedåt rakt från husgrunden å altanen är inte utbyggd där så jag har inget att stå på.
Det är så enkelt med pälsklädd fönstertvättare å en skrapa, det går lätt å smidigt.
Å blir det nån rand så bryr jag mig inte, det försvinner i nästa regn-snöblask....
Det tråkiga är att det brukar flyga in fåglar i fönsterrutorna när dom är nytvättade, dom blir genomskinliga å sen är rutorna så stora så dom ser inte fönsterrutan.
Dom tror nog dom kan flyga rätt igenom huset stackarna.....
Ibland blir dom bara omtöcknade å flyger vidare men det är många som ligger nedanför med bruten nacke.

Sen kan man påskstäda bäst man vill oavsett väderlek.
Hoppas på jobb i helgen men annars så får det bli påskstädning så jag bara har golv kvar till nästa vecka.
Han åker till Polen i några dagar, ska följa med en polare som tolk då denne ska göra affärer så jag blir allena å kan städa bäst jag vill.
Nån utgång blir det inte varken för ekonomin eller halsen... :(

Hade planer att att åka å tvätta bilen idag, hade en rabattkupong som var sista dagen idag.
Då höll dom på med underhåll i biltvättomaten så det gick inte idag.
Men jag kunde köpa ett tvättkupong iaf för det priset, den gäller i 1 mån så det blir bra.
Men storstädade den när jag kom hem, kollade olja å fyllde på spolarvätska så det finns.
Middag till mig blir idag stuvad spenat, korv å stekt ägg. 
Ska gå å fixa i ordning det nu, magen börjar knorra.....
Sen blir det Parneviks å Badhotellet för resten av kvällen :))

Födelsedagsmannen <3

HA EN BRA KVÄLL !!!




Kommentarer

Populära inlägg