Påsken....

.......lider mot sitt slut...
Har gått i rasande fart så jag har inte hunnit blogga sen i onsdags å datorn har jag inte haft på sen i tors kväll förrän idag.
Torsdagen blev lång på jobbet, 9.5 timme så det blev inte nån mer påskstädning.
Fredagen jobbade jag på sjukhuset å sen väntade jag in ungarna som kom med tåget.
Men dom lyckades nästan springa bort sig på den oooooooerhört stora perrongen i Växjö ;)

Aja, vi hittade varann å åkte hem hit.
Å tänka sig, tranan hade kommit hit under natten med varsitt påskägg åt dom :))
Märkligt vad den där gamla ruggiga tranan kan veta vart barna' ska ;)
Vi hade lite plockmat å sen gjorde jag våfflor lite senare, det var ju våffeldagen.

Upp tidigt i ottan i lör, åt frukost å sen iväg med Jönköping i sikte.
Å jag är innerligt tacksam att vi åkte så tidigt.......
Vi satt en stund i kö in mot Elmia men tittade norrut...
En oändlig karavan med bilar, man såg inte slutet på den som skulle in till bilmässan.
Vi parkerade ca 9.45, bara 30 min senare så inträffade FEM bilolyckor ute på E4an in mot Jönköping under 30 min med milslånga köer som följd.

Väl inne på mässan tog det 90 sekunder så drog dom där 2 iväg på sitt håll.
Vi sågs några ggr av å till, möttes vid 12 tiden för en fika.
Sen gick dom åter för sig själva å jag ringde upp sonen.
Då stod han i kö för en autograf av Richard Rawlings, Gas Monkey Garage, som var på mässan med en bil som skulle auktioneras bort.
Han hade stått i kö i 1.5 tim när han bad mig hålla hans plats för han var tvungen att gå iväg.
Under tiden så lämnade Richard montern å passerade bara 20 cm från mig...
Å vad det gjorde ont i mammahjärtat att se han så grymt besviken när han inte fick en autograf... :(

Richard skulle ju ha en tid till 1.5 tim senare för mer autografer men så länge kunde vi inte vänta bara på det.
Jag kan säga att det var hundratals å åter hundratals i kön......

Här är han, mannen som levererar den hetaste plåtporren i atmosfären.
Richard Rawlings från Gas Monkey Garage, Texas.

Mängder med helt fantastiska bilar..... :))
Men jag saknade DEN bilen....
Den bilen som fullständigt knockar en...
Så man nästan glömmer att andas när man ser den...
Fanns en sån bil för 2 år sen, bilbyggaren John D'Agustino från Californien.
Hans gröna customiserade Cadillac -40 var helt outstanding....
Den var breathtaking......
Tyvärr hittar jag inte bilden i datorn, jag har en jäkla oreda bland bilderna.. :(

Men här följer ett urval av bilar å motorcyklar som fanns....
"Miss Lavendel...."
 "Angel dust.."

 En rullande servicebuss från dåtid....




 Är helsåld på Hot Rods...
Fräcka, kaxiga å uppkäftiga.. :))
 Här snackar vi fet baksula...
 Å en fantastisk spetslack...
 The American Dream.....
En Harley Davidson 2015...



 Jag undrar var dom hittar all rekvisita å får alla ideér till dekoration ifrån?
 Den pallen hade gärna fått följa med hem.....
 Dom är fantastiska på att bygga upp miljöer som komplement till allt som finns...
En gammal mopedverkstad...
 Här är det endast Coca-Cola prylar till salu..
Kylskåpet längst in kostar bara 8 000 kr !!!
Hade gärna fått följa med hem...
 Denna "Roadkill" tycker jag var skitfräck !!
 Å jag har en viss förkärlek för bulliga, mulliga pickisar :))

Jag saknar den tiden, tiden med bilarna, musiken å livsstilen..
Jag bor på heeeeeeeeeelt fel ställe i detta avlånga land för att kunna leva det livet å så har jag ingen jänk heller... :(

Vi åkte hemåt så vi var hemma vid 4 tiden.
Sonen hjälpte sambon med att byta däcken å jag fixade käk.
Vi hade pot.gratäng, (köpt, färdig att hälla upp i långpannan)  tunnskivad kyckling å sallad.
Randig chokladmousse till efterrätt.
Sen var vi rätt möra kan jag säga.
Jag däckade i soffan vid halv 10 tiden, men dom andra satt uppe å droppade av efterhand.

Så morgonen blev rätt sen innan frukost, det blev ju sommartid dessutom.
Vi har inte gjort så mycket idag, vi var rätt trötta sen gårdagen.
Körde in dom till station så dom åkte tåget vid 3 tiden i eftermiddag.
Roligt att haft dom här, gör ont i mammahjärtat att missa såå mycket tid med dom :(

Åkte till klubben för lite påskadans men det var inte så jättemånga där.
Kollar tv å lite annat, har haft en överjordisk jävlig huvudvärk idag så jag är matt.
Å hela veckan dessförinnan sen förra fredagen.
Å en känsla av yrsel elr mer som ostadighet, fruktansvärt obehagligt när tillvaron "gungar" från det man vaknar tills man somnar.
Hade inte barnen varit här hade jag ringt jourcentralen idag för den smärtan var nästan ohanterbar.
Vete faan vad jag ska göra snart....

Sambon skällde på mig häromdagen för att jag inte var hemma å vilade när jag varit så dålig.
Hade jag haft fast jobb hade jag aldrig jobbat denna veckan.
Men som tim vikarie så  jobbar man ändå, man vet inte när man får jobb nästa gång men kroppen tar stryk, så är det.......
Inget jobb inbokat imorrn så det blir vila å lite frisk luft.
Hade velat vara på "Brunnen " ikväll, LK spelar men är i för dåligt skick för det.
Förra lör när Streaplers spelade där så var jag tokdäckad i förkylningen..
Undra när livet återvänder??
HA EN SKÖN KVÄLL !!!







Kommentarer

Populära inlägg