Vårdagjämningen......



.........infaller idag, mer exakt 5.27 imorse.
Det var väl därför jag vaknade då, totalt igentäppt, lätt andnöd å huvudet var som ett bowlingklot fullt med snor....
Dessutom EN blåsa på läppen, ingen smärta eller kliande, bara EN jäkla blåsa men irriterande nog för den är öm..
Så ett ordinärt utbrott av "rabies" är det väl inte men det sitter på exakt det stället.
Så det var bara att kliva upp, snyta sig, spraya nässpray, peta i mig lite treo å lägga sig på soffan.
Somnade om nån gång runt halv 8 å sov nån timme, sen fick det vara.
Åt frukost å helt plötsligt klev sambon in genom dörren utan förvarning.
Då hade alla telefoner lagt av å kunde inte laddas så så var det med det...

Städade av rätt mycket igår men fick vila lite mellan varven.
Gick en runda i solen men med pannband å vantar på för det var kallt i blåsten.
Inne i skogen var det skönt så där kunde jag lätta lite på klädseln men annars var det kall luft.
Knipsade av en hel del björkris som jag gjorde en påskris av så nu börjar det bli påskfint.
Gick kanske drygt 1/3 av vägen jag brukar springa å sen vände jag tillbaka.
Jag orkade inte gå runt hela å klockan var rätt mycket.

Bakade lite igår kväll, 60 st chocolate chip cookies som ska garneras idag.
En äppelkaka med mandelmassa å en touch av citron blev det oxå, jag hade äpplen som började bli sunkiga i kylen som jag ville göra nåt av.
Men den delade jag å frös in igår, nu har jag ju ett jobb där man kan bjuda på nåt nån gång ibland.

Tittade på tv igår kväll, vaknade halv 1 inatt på soffan.
Men som pinglan B sa, det är att utnyttja tiden..
Det var en film när jag somnade å en annan när jag vaknade......

Å jag är gruvligt trött på sjukhuset, jag vet det gått ut jobbsms för både lör-sön men jag har inte fått dom å har inte haft chans att svara ja å få jobba.....
Det kvittar hur mycket man än försöker, att man skaffar sig ett jobb till för man förlorar iaf, helst ska man jobba tills man stupar eller vara helt arbetslös.
Jag vill ju inte ha det ena eller andra utan kunna kombinera dom för att få en heltid.
Blir man inte "straffad" av att inte bli erbjuden jobben så blir man det av a-kassan i sinom tid när deltidsstämplingen tar slut.
Då får man säga upp sig å bli helt arbetslös eller leva på det man kan skrapa ihop för när deltidsstämplingsdagarna är slut får du ingen mer ersättning om du inte är helt arbetslös.....
Tacka Reinfelt-idioten för den lösningen......

Har städat av det mesta nu, bara golv å toaletter kvar men han sover nu.
Blev inte mycket sömn för dom sista 2 dygnen.
Så nu får det bli en dusch, garnera kakorna å sen åka in till Växjö.
Ska in å se på Jula elr dyl affär om det finns billiga jeans jag kan ha i fiskaffären, vill inte ha mina snygga, bra jeans där.
Har ett par sen gammalt men har tyvärr insett att det är nog dags för soptunnan för dom....
I fiskbutiken är det skitsamma hur dom se ut, bara dom är lagom å sköna.

Men barnen kommer iaf på fre som det ser ut nu.
Då ska vi ha våfflor, det är ju våffeldagen.
På lör åker vi till Jönköping å Bilsport Custom Motor Show på Elmia.
2 år sen jag var där sist så det ska bli skoj.
Gas Monkey Garage från Dallas kommer ju dit.
Richard Rawling å säkert Aron oxå så det blir skoj.
Men det kommer bli totalt sinnessjukt mycket folk....
Ungarna har inte varit där så det är kul att få visa dom, dom är ju bägge bilintresserade precis som jag var biltokig i den åldern :))
Richard Rawling

HA EN SKÖN SÖNDAG !!!!

Kommentarer

  1. Men fyyyy, vilken jobbig förkylning!! Usch då! Och så den andra, mer allvarliga Reinfeldt influerade situationen.... Man kan ju inget annat än att bli förbannad! Skickar lite sol från västkusten till dig och hoppas att nästa vecka blir bättre!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg