Nu......

"Nya" Wahlströms....
 Originalmedlemmarna Anders (trummor)  t v och Daniel Wahlström himself t h :))
 ...... är dagen kommen....
Ikväll återuppstår Wahlströms i Mariestad å imorrn får vi spinna loss till dom här i Växjö :))
4 år å 1½ mån sen dom la ner, nu med 2 nya medlemmar (12-01-14)
För er som läst mig tidigare vet min hängivenhet till detta band.

Det var 1a mars 2008...
Dansgala på Sandra med Grönwalls å så detta band, Wahlströms.
Hade ingen aning om vilka det var, konstigt kan tyckas men på en tiden å tidigare så räckte det att åka till Sandra, det var alltid mycket folk å bra musik.
Jag hade nyligen återvänt ut på dansbanorna ef ca 8 år uppehåll då jag fått 2 barn tätt å därefter dansat linedance.

Kommit ur ett destruktivt förhållande å precis kommit på lösningen hur man buggar :))
Å det blev kärlek vid första tonen :))
För mig har dom haft den ultimata blandningen mellan att ha det klassiska dansbandssoundet å  rock'n'roll :))
Å jösses, vad vi har dansat till dom !!!
Dom var omåttligt populära i denna region !!
Som längst gick det 3 mån mellan danserna, oftast var 1 gg/mån nånstans inom 15 mils radie.
Har aldrig haft en "dålig" kväll, varken musikmässigt eller dansmässigt till dom.
Glömmer aldrig den kvällen på Lundegård sommaren 2008, jag trodde taket skulle lyfta i den gamla ladan :))

Många tyckte dom var "tråkiga" på scen, stod rätt upp å ner å spelade.
Det håller jag inte med om, alla behöver inte spela pajas på scen.
Kan bli för mycket ibland med vissa band, det var deras stil att vara lite stillsammare på scen.
Många prisade dom för balladerna, Daniel's röst är ju helt otrolig !!
Men jag har alltid sagt å kommer alltid att säga, det är när dom står på för fullt som dom är som allra, allra bäst !!! 
Att få höra Anders sjunga "Sick'n'tired" eller "Ain't gonne be there", få höra, "Marie, Marie", "Ett fenomen", "En natt med dig", "Det du sa" osv....
Alla underbara minnen jag har till detta band !!
Både sonen å lill-loppan gillar dom å spelar Wahlströms, det är inte illa :))

Det kommer bli glädjetårar både för mig å många andra att få se-höra dom igen..
Livet på dansbanorna blev inte detsamma när dom la ner, det var det många som sa men ikväll återuppstår dom igen !!
Daniel, du är förlåten nu :))
Men Tobbe kommer att vara saknad.....
Han med sin gyllene penna som skrivit många låtar..

Vi har inte haft en riktig danskväll sen i början på januari.
Jag var ju på LK sista januari men sen dess har vi inte varit ute.
Jag har ju jobbat alla helgerna utom galafesten i februari.
Galafesten var ju inte direkt nån danskväll i den bemärkelsen så det ska bli galet kul att återse dom.
Om dom låter som dom gjorde då återstår att se......

Men det är 36 tim kvar....
Ska ta ett städröj här hemma, har plockat fram fisk, musslor å räkor till kvällen å vitlöksbröd.
Ska göra en fisksoppa tänkte jag.
Om det blir gott återstår att se....
Sen blir det en pavlovadessert till det.
Måste ju avsluta med Wahlströms.....
"Det du sa.."
Keep on dancing folks~~~~


HA EN SKÖN FREDAG !!!

Kommentarer

Populära inlägg