Det.........


........börjar dra ihop sig till Midsommar...... :)
Årets ljusaste dygn har redan passerat men nu ska vi inte tänka så dystert.. :))
Midsommar är i antågande med allt vad det innebär.
Dans runt midsommarstången, blommor i håret, stoj, stim å glada rop..
Goda sillar, grillat å jordgubbstårta... 

Vi får hoppas det blir så iaf, tyvärr finns det en mörk baksida som jag sett alltför väl med mina år på macken å inom campingnäringen.
2009 blev en ung man knivhuggen till döds på en mörk strandstig  i Köpingsvik.
Jag har sett  unga män med blodet forsande från huvudet (ser oftast värre ut än vad det är men iaf..)
Har sett en sanslös fylla, fulla ungdomar är en sak, trist men så är det men när föräldrar kommer dyngfulla med 5-6-7 åringar i släptåg gjorde det ont i hjärtat....
Jag har noll förståelse för sånt å noll tolerans vilket gett mig många tråkningar under åren.
När en vuxen människa inte kan dricka "lagom" då ska man inte dricka alls..
Men det är min åsikt...
Nu lämnar vi det trista å hoppas alla får en lugn , trevlig o glad midsommar.

Har varit intensiva jobbdagar, jobbade ju dubbla skift i mån, både sjukhuset å fiskaffären.
Igår stod jag mest i köket hela dagen med div såser å räksallader av olika slag.
Idag har det varit lugnt, lite föööööööör lugnt för att vara två dagar innan Midsommar med tanke på maten vi säljer är i fokus med sill å lax i huvudsak.
Men vi får kanske igen det imorrn, vi är så redo som vi kan bli så får vi se var det slutar.
Man kan bara ta en kund i taget....

Men jag måste ge kredd åt min arbetsgivare.
Han är förhållandevis ung ( jag kan faktiskt vara hans mamma..) men han har förstått att tar man hand om sin personal så kan man jobba hur mycket som helst i stort sett.
Då är det roligt att jobba, på sjukhuset jobbar jag enbart för pengarna.
Min högsta chef där är en gudomlig människa men vad hjälper det när det är sura, griniga kärringar runt om som drar ner arbetshumöret.
Nu ska man inte dra alla över en kam men många är såna tyvärr.
Sen gnäller dom om hur trist å deppigt det är på jobbet men man kan ju börja med sig själv.
Även jag trillar dit i det negativa ibland men jag försöker faktiskt tänka på det.

Tog en dusch per omgående när jag kom hem, har vaxat lite, fixat mina ögonbryn, haft lite hemmaspa.
Hade behövt ta hand om mina fötter å ge dom lite kärlek men det får bli till helgen när jag har mer tid.
Har packat kläderna till helgen, nu har jag lite där hemma oxå men iaf.
Så får vi se vad det blir för väder men det blir väl klassiskt midsommarväder, sol, lite blåst å en skvätt regn :))
Har köpt med mig en del sillar å annat från jobbet, blir ett riktigt sillbord.
Kul att bjuda på det vi har då vi gör mycket själva.
Kära moster ringde igår kväll å det var nog telepati för jag tänkte ringt henne lite senare.
Hon förstod jag hade mycket att göra å undrade om hon skulle fixa jordgubbstårtan i år??
Å det var precis det jag skulle be henne om :))
Tur man har kära moster som kan fixa när jag inte hinner å  mamma är så handikappad.
För utan jordgubbstårta blir det ju ingen riktig Midsommar ;)



TREVLIG MIDSOMMAR !!!



 


Kommentarer

Populära inlägg