Om.....

Klinta 15e juni -16


.....en vecka är det Midsommarafton.....
Men redan på tis så vänder det, då är sommarsolståndet, årets längsta natt..

Ja, nu har dom slutat skolan...
Tyvärr började det duggregna lagom till vi kom upp på slottet som sen övergick i ett sommarregn..
Men det kunde varit värre, det kunde ha öst ner.
Men även om det var ett förhållandevis lätt regn så kyler det iaf till slut.
Stackars kören blev rätt blöta till slut, de flesta var ju tjejer som var klädda i tunna sommarklänningar, bara axlar mm.

I ons var det ett fantastiskt väder, strålande sol, blå himmel å +23C å idag verkar det vara skapligt väder så det var synd men så är det.
Även om det är lite vemodigt att skiljas så drar nog de flesta en lättnadens suck att grundskolan är slut inkl sonen.
Varit en del "stök" av å till ända sen mellanstadietiden, även om man inte är direkt delaktig i det som sker så vet man å vet man blir man pressad av "kompisarna" att ant hänga på el blir hotad så man håller käft om det man vet.

Han ser verkligen fram emot gymnasiet, får hålla på med det man verkligen vill.
Han känner-är bekant med en del han ska gå med så det är ju alltid bra.
Han vill ju in på SYAB, yrkesskola för lastbilschaufförer-mekare.
Å han fick bra betyg så jag hoppas att han kommer in, 4e juli får han besked.
Ungen fick A i musik...
Han spelar både gitarr å piano utan att tagit en enda lektion.
Han var påtänkt för stipendiet men en annan tjej fick det, lite synd men så är det.
Han fick ju ett handskrivet brev från Jenny Nyströmskolan  tidigt i våras om att dom ville ha honom som elev på musiklinjen men det är ju bara motorer som gäller för honom.
Men roligt å bra för självförtroendet att få ett sånt brev.

Återkom till Småland igår kväll.
Har sanerat sovrummet från varenda dammkorn nu på morgonen så nu är jag klar med min stora införsommarenstädning.
Nu räcker det att hålla efter det under sommaren tills det är dags för säsongsbyte i månadsskiftet aug.-sept.

Ska strax göra mig i ordning för att åka å jobba.
Idag blir det från 12-19 ca.
Har plockat fram kycklingfileér jag tänkta baconlinda å sen göra dom i ugnen till kvällsmat.
Lite jordgubbar till efterrätt blir perfekt.

Imorrn blir det Volvo i Braås så där går den lördagen.
Sen har jag bara söndagen ledig, sen är det jobb, jobb, jobb fram till tors kväll.
Men det är bara att ta en dag i taget, jag har slutat stressa upp mig i förväg som jag kunde göra förr.
Man kan bara ta en kund i taget, så är det.....
Men i år får jag-vi åtminstone vara hela Midsommar hemma på ön.
Förra året fick vi åka iväg på lör kvällen för jag skulle jobba på söndagen men i år får vi stanna helgen ut.

HA EN BRA DAG !!!





Kommentarer

Populära inlägg